کسانی که با آمریکا تعارف دارند نباید در مذاکره جایی داشته باشند

یک عضو وابسته به جنبش عصائب اهل الحق در پارلمان عراق تاکید کرد که آن‌هایی که با طرف آمریکایی ملاطفت و دوستی دارند باید از مذاکرات راهبردی با بغداد دور نگاه داشته شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، یک عضو فراکسیون «صادقون» و نماینده جنبش «عصائب اهل الحق» به رهبری «قیس الخزعلی» در پارلمان عراق تاکید کرد آن‌هایی که با طرف آمریکایی ملاطفت و دوستی دارند باید از گفتگو‌های راهبردی میان بغداد و واشنگتن حذف شوند.

«عبدالامیر تعیبان» در یک پیام توئیتری گفت: «پارلمان عراق و به خصوص کمیته امنیت و دفاع باید در مذاکراتی که قرار است میان فرمانده کل نیرو‌های مسلح و طرف آمریکایی برگزار شود حضور داشته و ضمن ایفای نقش در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داشته باشد».

وی افزود: «نباید کسانی که درباره حاکمیت ارضی، هوایی و آبی عراق با طرف آمریکایی تعارف دارند در مذاکرات جایی داشته باشند».

«محمد البلداوی» عضو ائتلاف الفتح پیش از این درباره اقدام «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در اعمال فشار بر شخصیت‌ها و طرف‌های سیاسی در عراق برای یکسره کردن قضیه ابقای نیرو‌های آمریکایی در داخل عراق تا قبل از مذاکرات نیمه ژوئن (دو هفته دیگر) میان بغداد و واشنگتن هشدار داده بود.

پارلمان عراق در پانزدهم دی ماه سال ۱۳۹۸ شمسی دو روز پس از ترور شهید سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و شهید «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق و تنی چند از همراهانشان در تجاوز نظامی آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد، طرح اخراج نیرو‌های خارجی از عراق را تصویب کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070896

وب گردی

وب گردی