آمادگی 40 دانشگاه برای راه‌اندازی و تقویت مراکز هدایت شغلی

مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سعی شده مهارت‌ها و هدایت شغلی در دانشگاه‌ها به صورت تکمیلی با دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی علاوه بر دروس معمولی تقویت شود زیرا حدود 40 دانشگاه آمادگی راه اندازی و تقویت مراکز هدایت شغلی را دارند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محمدسعید سیف مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، درباره ارتباط بین دروس دانشگاهی و بازار کار،گفت: تحصیلات و رشته‌های دانشگاهی نسبتاً کلی و در جهت آماده‌سازی و توانمندسازی دانشجویان است. آمادگی جهت قبول یک شغل خاص، نیازمند مهارت‌ها و آموزش‌های تکمیلی خواهد بود؛ لذا نمی‌توان متناظر با هر شغل یک رشته دانشگاهی داشت.

تقویت و راه‌اندازی ۴۰ مرکز هدایت شغلی در دانشگاه‌ها

وی افزود: طی سال‌های اخیر سعی شده مهارت‌ها و هدایت شغلی در دانشگاه‌ها به صورت تکمیلی و با یکسری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی علاوه بر دروس معمولی تقویت شود و دانشجویان علاوه بر کسب توانایی‌های پایه با مهارت‌ها و توانمندی‌های شغلی نیز بهتر آشنا شوند. خوشبختانه در اکثر دانشگاه‌ها این حرکت در حال انجام است و هم اکنون حدود ۴۰ دانشگاه آمادگی لازم برای راه اندازی مراکز هدایت شغلی را دارند.

مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری اضافه کرد: مساله دیگر علم این است که مراکز و دستگاه‌های اجرایی نیز باید برای آشنایی بیشتر دانشجویان فرصت‌های مناسبی برای کارآموزی و کارورزی فراهم کنند تا دانشجویان در حین تحصیل درک بهتری از مشاغل و مهارت‌های مربوطه پیدا کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1070908

وب گردی

وب گردی