جلسه استادان ایرانی با متخصصان پرتغالی درباره کرونا برگزار شد

استادان دانشگاه علوم پزشکی ایران در جلسه‌ای ویدئو کنفرانسی با متخصصان دانشکده پزشکی نووا در لیسبون پرتغال به تبادل نظر درباره کووید-19 پرداختند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، استادان دانشگاه علوم پزشکی ایران در جلسه‌ای ویدئو کنفرانسی با متخصصان دانشکده پزشکی نووا در لیسبون پرتغال به تبادل نظر درباره کووید-19 پرداختند.

در ابتدای این جلسه، مهدی مقتدایی ضمن معرفی دانشگاه علوم پزشکی ایران، توضیحات کوتاهی نیز راجع به مراکز تحقیقاتی و بیمارستان‌های زیر نظر این دانشگاه ارائه کرد و مهشید طالبی طاهر در مورد نحوه مدیریت بیماران درگیر کرونا در بیمارستان رسول اکرم (ص)، داروهای استفاده شده برای آنها و نتایج این داروها، مطالبی را بیان کرد.

در این جلسه ژایمی برانکو، رئیس دانشکده پزشکی نووا، در مورد سن و شرایط جسمی بیماران فوت شده در ایران سوال کرد و در تکمیل صحبت‌های وی، ژایمی نینا گفت: بیشتر درگذشتگان کرونایی در کشور پرتغال، افراد مسن هستند. وی در همین رابطه نمودار آماری نیز ارائه داد.

حمیدرضا برادران، مراحل و تعداد سال‌های تحصیل در رشته دکتری پزشکی در ایران را شرح داد و برانکو در پاسخ گفت: طول تحصیل در رشته پزشکی در پرتغال 6 سال است که دو سال آن علوم پایه و چهار سال دیگر علوم تخصصی است.

در بخش دیگری از این جلسه، برانکو در پاسخ به سوال احمد احمدی درباره خصوصی یا دولتی بودن رشته پزشکی در دانشگاه نووا گفت: رشته پزشکی در این دانشگاه خصوصی است و در این دانشگاه سه دانشجوی ایرانی در رشته‌ی دکتری پزشکی مشغول به تحصیل هستند.

در ادامه هلنا کانیائو توضیح داد که چون در پرتغال امکان ارتباط برقرار کردن به زبان انگلیسی با بیماران و کارمندان بخش‌های بیمارستان‌ها به دلیل تسلط نداشتن آنها به این زبان وجود ندارد؛ بنابراین دانشجویان و متخصصینی که در این کشور تحصیل می‌کنند مجبور به یادگیری زبان پرتغالی هستند.

در جریان این کنفرانس محمدرضا شالبافان از تجارب خود از حضور در پرتغال و نزدیک بودن فرهنگ دو کشور سخن گفت.

در پایان برادران ضمن جمع‌بندی موضوعات مطرح شده، در مورد امکان تبادل متخصصین و دانشجویان برای دوره‌های فلوشیپ و امثال آن پرسید که کانیائو این موضوع را میسر دانست و گفت: تحت برنامه اراسموس (Erasmus) این امکان وجود دارد.

در این جلسه از دانشگاه علوم پزشکی ایران اساتید زیر حضور داشتند:

۱- دکتر مهدی مقتدایی (معاون بین الملل)
۲- دکتر برادران (مدیر توسعه روابط بین الملل)
۳- دکتر احمد احمدی (مدیر روابط عمومی)
۴- دکتر امید مرادی مقدم (متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه)
۵- دکتر مهشید طالبی طاهر (متخصص بیمارهای عفونی و گرمسیری)
۶- دکتر محمدرضا شالبافان (متخصص اعصاب و روان)

اسامی اساتیدی که از دانشکده نووا حاضر بودند نیز بدین شرح است:

۱- پروفسور ژایمی برانکو (Prof. Jaime Branco) (رئیس دانشکده)
۲- دکتر هلنا کانیائو (Dr. Helena Canhão)
۳- دکتر پائولو پایشائو (Dr. Paulo Paixão)
۴- دکتر ژایمی نینا (Dr. Jaime Nina)

این جلسه با تلاش و هماهنگی فراهت کاردار سفارت ایران در پرتغال برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070913

وب گردی

وب گردی