آخرین وضعیت آب و هوایی سراسر کشور در سه روز آینده

کارشناس سازمان هواشناسی کشور به تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور در سه روز آینده پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، امین حسین نقشینه به تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور پرداخت و گفت: امروز در ارتفاعات جنوبی زاگرس واقع در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس، شمال هرمزگان و ارتفاعات کرمان با بارش باران روبه‌رو خواهیم بود.

وی ادامه داد: همچنین در شمال شرق و شمال غرب کشور هم احتمال رگبار‌های خفیف و وزش شدید باد وجود خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: امروز بعدازظهر در غرب، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز هم وزش شدید باد صورت می‌گیرد که این مساله خود را در استان‌های قزوین، تهران، زنجان، البرز، قم، مرکزی و سمنان نشان خواهد داد.این وزش باد شدید در مناطق مستعد موجب خیزش گرد و خاک هم می‌شود.

نقشینه گفت: امروز از نظر دمایی با جنوبی شدن جریانات در سواحل شمال با افزایش دما در استان‌های شمالی و استان اردبیل روبه‌رو می‌شویم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روند کاهش دما در کشور از فردا تا روز یکشنبه آغاز می‌شود، تصریح کرد: در روز‌های شنبه و یکشنبه در شمال غرب، شمال شرق و سواحل شرقی دریای خزر رگبار باران را خواهیم داشت که این رگبار در برخی مناطق با رعد و برق همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: تهران امروز بعدازظهر با رشد ابر همراه خواهد بود که در برخی مناطق جنوبی استان با وزش شدید باد و افزایش گرد و خاک روبه‌رو می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: بیشینه دمای تهران امروز در منطقه ورامین به ۴۲ درجه سانتیگراد، مهرآباد به ۳۸ درجه سانتیگراد، شمیرانات به ۳۶ درجه سانتیگراد و کمینه دمای تهران در فیروزکوه به ۷ درجه سانتیگراد، مهرآباد به ۲۵ درجه سانتیگراد و شمیرانات به ۲۱ درجه سانتیگراد می‌رسد.

نقشینه گفت: پیش‌بینی می‌شود که تهران از فردا با کاهش دما روبه‌رو شود که این روند تا روز یکشنبه تداوم دارد و انتظار کاهش ۵ تا ۶ درجه‌ای را در تهران نسبت به امروز داریم.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1070914

وب گردی

وب گردی