امام خمینی از نوادر اسلام بودند/ قیام امام خمینی، ریشه در قیام اصلاح‌گرایانه پیامبر گرامی و امام حسین دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: امام خمینی از نوادر اسلام بودند که باید سال‌ها بگذرد تا چنین شخصیتی بروز کند و احیاگر سنت رسول‌الله، بیدارگر امت و قائم نفوس و جان‌ها باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، سومین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با حضور حسین کلانتری دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، مهدی چنگیزی سرپرست دبیرخانه هیئت امنای استان، هوشنگ مبارک‌آبادی مسئول تمشیت امور بازرسی، نظارت و ارزیابی عملکرد منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی، رؤسای واحدها و مراکز آموزشی استان مرکزی، رؤسای شورای تخصصی استان در راستای بررسی مسائل و امور جاری واحدها و مراکز آموزشی استان، برگزاری مطلوب امتحانات نیمسال دوم طبق بخشنامه‌های سازمان مرکزی و رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، نظرسنجی از اساتید و دانشجویان درباره برگزاری کلاس‌های آموزش مجازی در ترم گذشته، ارائه مقاله توسط اساتید، تلاش در جذب درآمدهای غیر شهریه‌ای، پیگیری بخشنامه هدایت تحصیلی و جذب دانشجو و ارائه پیشنهادهای جدید برای جذب دانشجو ، بررسی و تحلیل عملکرد بودجه 99-98 و ارائه پیشنهادها و ... در بیت قدیمی امام خمینی (ره) در شهر خمین برگزار و در پایان جلسه، کلانتری رئیس دانشگاه استان با اهدای لوح سپاس از مجید حق‌وردی رئیس واحد فراهان برای تلاش‌های وی در راستای جذب درآمدهای غیر شهریه‌ای تقدیر کرد.

در ابتدای جلسه، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام راحل و عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهادت شهدای قیام 15 خرداد سال 42 گفت: امام خمینی (ره)، فقیه برجسته، عالم ربانی، فیلسوف بزرگ و عارف اندیشمندی است که به او مدیون هستیم.

وی گفت: امام خمینی (ره)، مجاهدی فی سبیل لله است که این مجاهدت تا پایان عمر پربرکت ایشان ادامه داشت و حرکت عظیمی به‌وجود آورد که جهان را تکان داد.

رئیس آزاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه قیام امام، ریشه در قیام اصلاح‌گرایانه پیامبر گرامی اسلام و حضرت امام حسین (ع) دارد، اظهار کرد: حضرت امام حسین (ره) زمانی قیام کرد که جامعه از آسیب‌های احتماعی، انحرافات اخلاقی، بی‌عدالتی‌ها، کفر و نفاق پر بود و خود ایشان می‌فرمایند: من بیهوده برای خودنمایی، گردن‌کشی و ستمگری قیام نکردم؛ بلکه برای اصلاح در امت جدم خروج کردم. می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کرده و به روش جدم محمد و پدرم علی رفتار کنم.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی اراک گفت: این قیام الگوی بسیاری از قیام‌هاست که قیام امام خمینی، نمونه آن است.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه برانداختن بنای سلطنت ظالمانه پهلوی و ایجاد حکومت اسلامی که در تاریخ و کشور بی‌سابقه بود، دو کار بزرگ و عمده حضرت امام خمینی (ره) بود، اظهار کرد: این نمونه اصلاح است که جامعه ما نیاز داشت و خلاصه اینکه امام خمینی از نوادر اسلام بودند که باید سال‌ها بگذرد تا چنین شخصیتی بروز کند و احیاگر سنت رسول‌الله، بیدارگر امت و قائم نفوس و جان‌ها باشد.

کلانتری بیان کرد: بزرگترین درس از قیام امام حسین (ع) و کربلا، آزادمردی، حریت، دفاع از مظلوم، مقابله با ظلم و ظالم است که امروز نیاز جامعه ماست تا مقدمات ظهور فراهم شود.

وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند اگر امام نیست، خدای او، راه او، رهنمودهای او و انگشت نورانی اشاره‌های او که ما را به راه راست هدایت می‌کرد هست، گفت: مهم این است که ما کار بزرگ امام را بشناسیم و قدر بدانیم.

کلانتری درپایان افزود: امیداوریم همکاران ما در عرصه‌های علمی در سطح استان موفق باشند و در راستای آرمان‌های حضرت امام (ره) گام بردارند و فعالیت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070943

وب گردی

وب گردی