آسوشیتدپرس: رهبر ایران ماهیت ادعاهای حقوق بشری آمریکا را زیر سوال برد

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی درباره سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سی‌ویکمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمة‌الله، بخش مربوط به اعتراضات سراسری در آمریکا را برجسته کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به سخنرانی تلویزیونی رهبر معظم انقلاب در سی‌ویکمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمة‌الله به رد ادعاهای حقوق بشری آمریکا توسط ایشان اشاره کرد.

در گزارش این خبرگزاری آمریکایی آمده است: « در بحبوحه قتل جورج فلوید (در آمریکا)، رهبر عالی ایران به سیاست‌های دوگانه ادعایی واشنگتن در موضوع حقوق بشر حمله کرد».

آسوشیتدپرس سپس از به بخش دیگری از سخنرانی «آیت‌الله علی خامنه‌ای» اشاره کرده که در آن رهبر معظم انقلاب با رد ادعاهای حقوق بشری آمریکا با توجه به قتل نژادپرستانه جورج فلوید گفتند: «ظاهرا آن مرد سیاه پوست آمریکایی که در آنجا کشته شد، بشر نبوده است».

در بخش دیگری از گزارش این رسانه آمریکایی، به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص خشونت نژادپرستانه علیه سیاه پوستان آمریکایی و آخرین اظهارات «جورج فلوید» قبل از مرگش اشاره شده است.

آسوشیتدپرس نوشت: «(آیت‌الله) خامنه‌ای به توصیف مرگ فلوید و اینکه او مکرر می‌گفت "من نمی‌توانم نفس بکشم" اشاره کرد و افزود، اینها چیزهای جدیدی نیست بلکه این ماهیت آمریکا است و اینها کارهایی هستند که آمریکایی‌ها دارند علیه کل دنیا انجام می‌دهند».

اعتراضات در آمریکا از روز سه شنبه در محکومیت قتل جورج فلوید شهروند سیاه پوست ساکن مینیاپولیس آغاز شد و به سرعت به سراسر کشور گسترش یافت؛ اعتراضاتی که تا به امروز حداقل 11 کشته، صدها زخمی و 9300 بازداشتی به دنبال داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070951

وب گردی

وب گردی