عربستان درصدد طولانی‌تر کردن تجاوز و محاصره علیه ملت یمن است

نخست وزیر و وزارت خارجه یمن به صورت جداگانه با صدور بیانیه‌هایی کنفرانس اعانه دهندگان به یمن در ریاض را در راستای تلاش برنامه ریزی شده برای طولانی‌تر کردن تجاوز و محاصره علیه یمن خواندند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر یمن برگزاری کنفرانس کمک به یمن در ریاض پایتخت کشور متجاوز علیه یمن را در راستای تلاش سعودی‌ها برای بزک کردن چهره متجاوزان در نزد جامعه بین المللی دانست.

نخست وزیر یمن گفت: «کفرانس اعانه دهندگان با هدف طولانی‌تر شدن جنگ و تجاوز علیه ملت یمن برگزار شده است و واقعیت آشکار و دلیل اصلی رنج و محنت یمنی‌ها طی پنج سال گذشته را نادیده می‌گیرد».

به گزارش شبکه «المسیره»، بن حبتور تاکید کرد: «حل بحران انسانی در یمن توقف جنگ علیه این کشور و فرصت دادن به همه طرف‌ها برای آغاز مذاکرات جدی به دور از هر گونه دیکته‌ای است».

وزارت خارجه یمن هم در بیانیه‌ای اعلام کرد برگزاری کنفرانس اعانه دهندگان به یمن در راستای تلاش برای بزک کردن چهره ائتلاف متجاوز است که دستش به خون یمنی‌ها آغشته است.

در این بیانیه آمده است : «کشورهای متجاوز هر کاری کنند هرگز نمی‌توانند واقعیت جنایات جنگی بی سابقه‌ای که در یمن مرتکب می‌شوند پنهان کنند».

‎‌‎‌‌‎وزارت خارجه یمن تاکید کرد: «جامعه بین المللی طی سال‌های گذشته تلاش کرده است که به یمن کمک کند، اما این کمک‌ها در سطح نیازهای روزافزون یمنی‌ها نیست».

وزارت خارجه یمن گفت: «کمک واقعی در فشار جدی و واقعی برای پایان دادن به دلایل ریشه‌ای بحران انسانی یمن یعنی تجاوز و محاصره این کشور است».

ریاض پایتخت عربستان روز سه شنبه میزبان نشستی با هدف ادعایی جمع‌آوری کمک‌های مالی برای یمن بود که به صورت ویدئو کنفراس برگزار شد. در پایان این نشست ادعا شد که بیش از یک میلیارد دلار برای کمک به یمن جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070957

وب گردی

وب گردی