اگر ناآرامی‌های نیویورک را سر و سامان ندهند خودم مسئله را حل می‌کنم

رئیس‌جمهور آمریکا امروز در مصاحبه‌ با یک شبکه رادیویی آمریکایی تهدید کرد اگر مقامات شهر نیویورک معترضان را سرکوب نکنند خودش برای سر و سامان دادن به اوضاع اقدام خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با شبکه رادیویی فاکس نیوز تهدید کرد در صورتی که اقدامی برای سرکوب اعتراضات در نیویورک انجام شود او شخصاً در این موضوع دخالت خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌ رسانه‌های مختلف، این ناآرامی‌ها که بر اثر قتل، «جورج فلوید»، یک سیاهپوست آفریقایی - آمریکایی، به دست یک مأمور پلیس سفید پوست در شهر مینیاپولیس آمریکا به وجود آمد، در شب‌های اخیر به غارت و ویرانی کشانده شده است.

به نوشته وبگاه «هیل»، ترامپ گفت: «اگر آنها (مقامات نیویورک) اوضاع را سر و سامان ندهند خودم آن را حل خواهم کرد. سریع این کار را می‌کنم.»

هیل همچنین نوشت، رئیس‌جمهور آمریکا طی ۲۴ ساعت گذشته از مقام‌های شهر نیویورک خواسته از نیروهای گارد ملی برای سرکوب اعتراضات استفاده کنند.

ترامپ گفته است که استفاده از نظامیان یک راهکار مؤثر برای باز‌گرداندن مینیاپولیس و واشنگتن دی‌.سی به وضعیت عادی است.

ترامپ در پایتخت آمریکا، شهر واشنگتن دی‌.سی، دوشنبه شب به وقت محلی چند نیروی نظامی را به منظور سرکوب معترضان بسیج کرد.

ترامپ در صحبت‌های امروز خود گفت: «ما در شب گذشته مشکلی نداشتیم. شاید خوب نباشد که این را بگویم اما شما مجبورید یک نیروی مسلط را داشته باشید. شما به قانون و نظم نیاز دارید.»

«بیل دو بلاسیو»، شهردار دموکرات شهر نیویورک در مقابل فراخواندن گارد ملی به این شهر، مقاومت کرده است و این اقدام را غیرمعقول و غیرضروری خوانده است.

این مسئله به نقطه بحثی در میان رهبران شهر نیویورک تبدیل شده است. «آندرو کومو»، فرماندار ایالت نیویورک روز گذشته (سه‌شنبه) از شهردار نیویورک به دلیل نحوه مدیریت وضعیت پیش آمده در این شهر انتقاد کرد.

به نوشته وبگاه هیل، ترامپ مقامات محلی و ایالتی نیویورک را ضعیف خوانده و به آنان هشدار داده که بر خیابان‌های خود مسلط شوند و معترضان را تحت فشار قرار دهند. ترامپ در این مورد، نمونه واشنگتن دی.سی را عنوان کرده که حق رد کردن گارد ملی یا استقرار سایر نیروها را ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070972

وب گردی

وب گردی