تجمع جمعی از دانشجویان در اعتراض به رفتار نژادپرستانه آمریکا

جمعی از دانشجویان با برگزاری تجمع به رفتار نژادپرستانه آمریکا اعتراض و سرکوب مردم در این کشور را محکوم کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از دانشجویان در اعتراض به رفتار نژادپرستانه آمریکا و سرکوب معترضان در این کشور، مقابل سفارت سوئیس در تهران تجمع کردند.

دانشجویان در این تجمع که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران برگزار شد با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی اعتراض خود را به سرکوب مردم معترض به نژادپرستی در آمریکا اعلام کردند

تجمع کنندگان در این تجمع با سردادن شعارهایی رفتار نژادپرستانه حاکمان آمریکایی را محکوم کردند. دانشجویان تصاویری را از جنایات آمریکا و برخورد خشونت‌آمیز با معترضان به رفتار نژادپرستانه پلیس این کشور را با خود همراه داشتند.

در میان تجمع کنندگان دانشجویانی از کشورهای دیگر هم حضور داشتند و همراه با دانشجویان ایرانی سیاست‌های جنایتکارانه آمریکا را محکوم کردند. دانشجویان همچنین یادبودی برای قربانیان معترض به نژادپرستی برگزار کرده و به یاد آن‌ها شمع روشن کردند.

دانشجویان و مردمی که در اعتراض به اقدامات نژادپرستانه آمریکا مقابل سفارت سوئیس تجمع کردند، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: ما به دولت آمریکا اعلام می‌کنیم که شمارش معکوس فروپاشی نظام لیبرال‌ دمکراسی غربی مدت‌هاست به صدا در آمده و در حقیقت کار از کار گذشته است و اگر دولتمردان آمریکایی به فکر نجات خود هستند، تنها راهشان بازگشت به اصول انسانی و الهی است که از طریق آن بتوانند رابطه خود را با دنیای انسانی اصلاح کنند، که بعید است.

متن بیانیه پایانی تجمع‌کنندگان به این شرح است: «بیش از یک هفته از قتل وحشیانه سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس این کشور و شروع اعتراضات در ایالات متحده می‌گذرد و دنیا با چشمانی خمار از مکتب لیبرال شاهد کشتار عجیب معترضان داخلی به وحشیگری عمیق و تاریخی نظام سرمایه داری آمریکا است.

تاریخ آمریکا مملو است از ظلم آشکاری که نبض حیاتی شریان‌های این کشور را به حرکت درآورده است و چونان غده سرطانی آسیب آن دامن همه کشورهای جهان را گرفته است که «‌‌‎آنچه امروز در شهرهای آمریکا مشاهده می‌شود بُروز یک واقعیّاتی است که همیشه پنهان نگه داشته می‌شد».

طرفداران عمو سام بارها ثابت کرده‌اند که دامنه این ظلم محدود به ملت‌های خارج از مرزهای این کشور نیست و بارها دامنگیر آمریکانشینان هم شده است. همانطور که امروز در آشکارترین تقابل تفکر حاکمان آمریکایی با انسانیت شاهد برخوردهای وحشیانه خلاف قوانین منشور حقوق بشر هستیم.

ننگی که بر پیشانی نهادهای ساکت حقوق بشری و مدعیان غربی اتحادیه اروپا ماندگار شد و این سوال در تاریخ ثبت خواهد شد که آیا این جنایت آشکار آمریکا علیه ملت خود، نقض حقوق بشر نیست که سکوت کرده‌اند؟!

در این سکوت مرگبار مجامع بین‌المللی ما ملت و دانشجویان مبارز ایران که سال‌هاست به راهبری امام خمینی و امام خامنه‌ای از غرب و شرق دل بریدیم؛ امروز به همدردی و حمایت از حقوق ملت معترض آمریکا مقابل دفتر حافظ منافع آمریکا(سفارت سوئیس) جمع شده‌ایم تا ضمن برپایی مراسم یادبود کشته‌های مظلوم وحشیگری پلیس و دولتمردان این کشور علیه مردم خود که مجبور هستند یا با دولتشان مبازره و مقابله کنند یا زیر زانوی رژیم لیبرال خونخوارش خفه شوند، اعلام کنیم با توجه به تجربه تاریخی خود در ریشه‌کنی نظام طاغوت، آمادگی داریم با ارائه مدل انقلاب اسلامی ایران به مردم آمریکا کمک حال آنان در رسیدن به حقوق انسانیشان باشیم.

همچنین به دولت آمریکا اعلام کنیم که شمارش معکوس فروپاشی نظام لیبرال‌ دمکراسی غربی مدت‌هاست به صدا در آمده و در حقیقت کار از کار گذشته است و اگر دولتمردان آمریکایی به فکر نجات خود هستند، تنها راهشان بازگشت به اصول انسانی و الهی است که از طریق آن بتوانند رابطه خود را با دنیای انسانی اصلاح کنند، که بعید است.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1070996

وب گردی

وب گردی