مجلس یازدهم زمینه را برای تشکیل دولت جوان حزب اللهی فراهم کند

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: انتظار کلی که از مجلس یازدهم داریم این است که زمینه ساز تحقق دولت جوان حزب اللهی و رفع موانع این موضوع باشد‌.

محمود هاشمی مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اولویت‌های مجلس یازدهم اظهار کرد: مجلس یازدهم باید مجلس عمل باشد و مجلس حرف نباشد؛ انتظاری که از مجلس یازدهم می رود این است که بتواند تمام موانع بر سر راه تحقق اهداف انقلاب را محقق سازد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سال 1370 بر تشکیل دولت انقلابی و تشکیل دولت اسلامی تاکید کردند؛ در سال 1398 نیز دوباره فرمودند تشکیل دولت اسلامی یکی از دغدغه‌های اصلی کشور است. این موضوع نشان می‌دهد که موانع زیادی بر سر راه تشکیل دولت اسلامی است به همین دلیل، مجلس یازدهم باید این موانع را برطرف کند.

هاشمی ادامه داد: انتظار ما از مجلس یازدهم، شناسایی اولویت‌ها مانند معیشت مردم است که نایب امام زمان (عج) هم به آن اشاره کردند. در اصل انتظار کلی که از مجلس یازدهم داریم این است که زمینه ساز تحقق دولت جوان حزب اللهی و رفع موانع این موضوع باشد‌.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: مجلس باید در برخورد با دولت و مطالبه از آن، ملاحظه انقلاب و مردم را بر همه چیز ترجیح دهد. در واقع نباید به واکنش‌های دولت در صورت‌ مطالبه از آن توجه داشته باشد؛ اگر این نماینده ها در مجلس یازدهم هستند به دلیل این است که شعارهای انقلاب را که اصلی ترین آن توجه به مستضعفین‌است، به معنای واقعی کلمه تحقق ببخشند.

وی اضافه کرد: مجلس نباید در راستای پیگیری مطالبات مردم، هیچ گونه مماشات و اغماضی در برخورد با دولت صورت دهد.

هاشمی‌در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به این که‌ بخش قابل توجهی از نمایندگان‌مجلس یازدهم قشر فرهیخته و دانشگاهی هستند باید مبتنی بر پژوهش های موجود و در راستای نوآوری، موانع پیشرفت علمی را از مسیر قانونی حل کنند؛ دانشگاه بهترین ظرفیت برای حل این مسائل است که مجلس می تواند از طریق آن و بر اساس قانون و به شکل قانونی، مشکلات را برطرف کند. مجلس باید زمینه‌ای را ایجاد کند که حلقه قانون و دانشگاه کنار همدیگر قرار بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071021

وب گردی

وب گردی