بازگشایی دانشگاه‌های علوم پزشکی سلامت دانشجویان، خانواده‌‌ها و بیماران را تهدید می‌کند

شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در بیانیه‌ای خطاب‌ به وزیر بهداشت اعلام کردند: بازگشایی دانشگاه‌های وزارت بهداشت در شرایط نابسامان آموزشی، درمانی، تجهیزاتی و...، نه تنها تهدید کننده سلامت آینده‌سازان این مملکت اسلامی است، بلکه تهدید کننده سلامت خانواده آن‌ها بوده و تهدیدی بلقوه برای هم وطنانی است که در بیمارستان ها بستری و یا بعضاً بیماری‌های زمینه‌ای دارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شوراهای صنفی دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در بیانیه‌ای مشترک خطاب‌به وزیر بهداشت خواهان عدم بازگشایی دانشگاه‌های‌علوم پزشکی شدند.


در ابتدای این بیانیه آمده است: بدون شک حسن مطلعِ دوره ی کاری شورای صنفی 98 وام دار تمام دانشجویانی است که با مشارکت حداکثری در انتخابات شورای صنفی اهمیت و لزوم وجود نمایندگان دانشجویی شان در شورای صنفی را به تمام سیستم وزارتی و دانشگاهی مخابره کرد، حال که برحسب اتفاق در پرفرازو نشیب ترین دوره کاری خود هستیم، برآن عهد که بستیم هستیم، و ما بر خود واجب می دانیم در راستای احقاق حقوق دانشجویان و حفظ سلامتی، آموزش و پرورش خودمان و دوستانمان بدون مصلحت اندیشی های کاذب، تزلزل، تسامح، اهمال و کم کاری مواردی را به سیستم وزارتی متذکر شویم.

شوراهای صنفی در این بیانیه خطاب به سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نوشتند: گسترش بیماری در سراسر کشور به حدی رسیده است که حتی در آمارهای رسمی شاهد آغاز پیک دوم اپیدمی کرونا ویروس هستیم، بد نیست بدانید همین الان که قلم‌ها به ستوه آمده و از رنج سوء مدیریت، به خط شده‌اند؛ آمار مبتلایان شناسایی شده رکورد بی سابقه 3574 نفر را زده است و می‌توان آماری بیش از این مقدار را با توجه به نحوه ی فراخوانی دانشجویان توسط دانشگاه‌ها و با توجه به برداشتن تمامی محدودیت‌ها متصور شد. این رویه به زودی و بدون برنامه‌ریزی قبلی در دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت بهداشت برخلاف مجموعه‌های آموزشی دیگر رخ خواهد داد. بازگشایی که باعث جا‌به‌جایی چندصد هزار نفر در کشور خواهد شد. دیگر مهم نیست شهری سفید است چون با این جا‌به‌جایی گسترده آن هم در کادر آموزشی و درمانی بیماری بیشتر از قبل پخش خواهد شد. جابه‌جایی که با اندکی تدبیر از سوی وزارت دولت تدبیر و امید می‌توان آن را به حداقل رساند.

در ادامه این بیانیه آمده است: جناب آقای دکتر نمکی، در نظر داشته باشید دانشجویان علوم پزشکی با اعلام بازگشایی قرار نیست که به صحن مجلس بازگردند و با بسته‌های حفاظتی مجهز در برابر ویروس از آن‌ها پذیرایی شود و یا تست تشخیصی اختصاصی برایشان در نظر گرفته شود!! نه جناب آقای دکتر، نمی‌دانیم از غم مسافرت چند صد کیلومتری دانشجویان برای 1 واحد عملی در شرایط فعلی آن سخن بگوییم یا از غم کمبود و حتی نبود امکانات و تجهیزات حفاظت فردی که فقط اسم و شمایلشان را در بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌ها دیده‌ایم. نمی‌دانیم از درد تجمع دانشجویان در کلاس‌ها و اماکن عمومی بگوییم و یا از درد آمار روز افزون تعداد مبتلایان. نمی‌دانیم از تهدید تراکم بالای سرویس‌های نقلیه دانشجویی بگوییم و یا از تهدید خطرات جابه‌جایی دانشجویان در شهر مقصد. نمی‌دانیم از تاریخ‌های مکرری که در مورد بازگشایی اعلام شده ناله برآوریم یا از تاریخ نهایی و محیرالعقول که درست مصادف با پیک دوم شیوع کرونا در کشور است، فریاد زنیم.

در این بیانیه تاکید شده است: جناب آقای دکتر نمکی، در نهایت ضمن تاکید بر مخالفت شورا‌های صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با بازگشایی دانشگاه در تاریخ ۱۷ خردادماه که مصادف با پیک دوم شیوع بیماری کرونا است، متذکر شویم که بازگشایی دانشگاه‌های وزارت بهداشت در شرایط نابسامان آموزشی، درمانی، تجهیزاتی و...، نه تنها تهدید کننده سلامت آینده سازان این مملکت اسلامی است، بلکه تهدید کننده سلامت خانواده آن‌ها بوده و مضافا تهدیدی بلقوه برای هم وطنانی است که در بیمارستان ها بستری و یا بعضاً بیماری‌های زمینه‌ای دارند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: دانشجویان فشار‌های وارده به جنابعالی را کاملا درک می‌کنند اما شایان ذکر است که تیغ مطالبه‌گری شورای صنفی دانشجویان نه هیچ گونه مماشاتی با هیچ مسئولی دارد و نه هیچ‌گونه میانه‌ای با خط و ربط بازی و جناح‌گرایی در فضای دانشجویی دارد، یه همین منظور این موضوع برای نمایندگان دانشجویان در شورای صنفی دانشجویان و همینطور خانواده‌های دانشجویان و مردم فهیم ایران زمین قابل پذیرش نیست؛ مسئول مستقیم آسیب‌های جسمی و جانی که به دانشجویان و همچنین مردم عزیز ایران اسلامی وارد خواهد شد به تصمیم‌گیران در این خصوص می‌‌دانیم.
انتهای پیام/

کد خبر: 1071038

وب گردی

وب گردی