آخرین وضعیت آموزشی کشورهای اروپایی  در شرایط کرونا اعلام شد

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور آخرین وضعیت مدارس در کشورهای اروپایی را تشریح کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی مرکز امور بین‌الملل، غلامرضا کریمی قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور درتشریح آخرین وضعیت آموزشی کشورهای اروپایی در شرایط بحران همه گیری کووید-19 گفت: در جنوب اروپا مدارس، تحت تدابیر سخت‌گیرانه بهداشتی در آستانه بازگشایی هستند. در آلمان بازگشایی مدارس از چهارم می (۱۵ اردیبهشت) آغاز شده است و با توجه به وضعیت کشورها، این زمان متفاوت خواهد بود. زمان از سرگیری فعالیت‌ها در هلند ۱۱ می، در بلژیک ۱۸ می (۲۹ اردیبهشت) و در جمهوری چک ۲۵ می (پنجم خرداد سال جاری) تعیین شده است و در کشورهای اسکاندیناوی نیز کلاس‌های درس به سرعت بازگشایی می‌شوند.

وی افزود: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد اقدامات مناسب و مؤثری از سوی کشورهای اروپایی در اقناع افکار عمومی و جلب رضایت و اطمینان والدین جهت بازگشایی مدارس صورت نگرفته است و مخالفت اولیا جهت حضور فرزندانشان در مدرسه، به یکی از معضلات بزرگ نظام‌های آموزشی اروپایی مبدّل شده است.

وی در ادامه تأکید کرد: مسئولان اروپایی معتقدند گرچه آموزش‌های مجازی، جای خالی تعاملات حضوری مدارس را پر نخواهد کرد اما چالش خطر شیوع مجدد کرونا ایجاب می کند در صورت تداوم شرایط فعلی، از سرگیری آموزش‌های مجازی در پاییز در دستور کار آموزش و پرورش باشد. آنها بر این باور هستند که هنجارسازی و آگاهی‌بخشی به دانش آموزان برای رعایت نکات ایمنی و بهداشتی، حفظ فاصله گذاری ایمن و نظافت شخصی و عمومی؛ از جمله اصول بنیادین بازگشایی مدارس است.

کریمی، ضمن تأکید بر متفاوت بودن وضعیت کشور ایران در دو زمینه تقویم زمانی (زمان آغاز تعطیلات تابستانی) و مشکلات ناشی از اشتغال اولیای دانش آموزان با کشورهای اروپایی، گفت: در مقایسه با کشورهای اروپایی، ماندن دانش‌آموزان در منزل، با توجه به شرایط کنونی نظام آموزشی کشور ایران با چالش ها و دشواری های کمتری رو به رو است.

وی در خاتمه عنوان کرد: آموزش و پرورش ایران و جهان در دوران پساکرونا، در همه ارکان و سطوح خود نیازمند بازنگری اساسی در سیاست‌های آموزشی ذیل عنوان آموزش مجازی با رویکرد تلفیقی (آموزش چهره به چهره + آموزش برخط) است و با عنایت به این‌که آموزش از راه دور و یادگیری مجازی یکی از اولویت‌های اصلی پیش‌روی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی آتی است، شایسته است تهیه تبلت یا گوشی هوشمند و ابزارهای دیجیتالی برای دانش‌آموزان مناطق محروم یکی از دغدغه های اصلی سیاستگذاران آموزشی و دولت باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071040

وب گردی

وب گردی