توافق فرهاد با مدیرعامل استقلال/ دو پرسپولیسی رکورددار بوندسلیگا/ ۳ گزینه میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا

با بسته خبری اخبار فوتبال ایران با ما همراه باشید.

ایسکانیوز_هادی شاه مرادی؛ حجم اخبار فوتبال کشورمان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه‌مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال ایران، به شما این فرصت را بدهیم که در وقت خود صرفه جویی کنید.

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در دوحه؟

مسؤولان کنفدراسیون فوتبال آسیا طی روزهای اخیر با مدیران فدراسیون‌های غرب این قاره گفت‌وگویی برای شرایط میزبانی و چگونگی برگزاری مسابقات در ادامه بازی‌های لیگ قهرمانان داشت که به نتیجه خاصی نرسید. اما گمانه‌زنی‌ها از این صحبت‌ها و جلسات ای‌اف‌سی، حاکی از آن بود که احتمالا مسابقات مرحله گروهی گروه‌های A تا D و دور یک هشتم نهایی، به صورت متمرکز در یکی از کشورهای غرب آسیا برگزار می‌شود.

در شرایطی که مدت‌هاست به‌خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مباحثی مثل تردد راحت‌تر تیم‌ها، حضور باشگاه‌ها در یک مکان مشخص و قرنطینه شدن بازیکنان در یک هتل و کمپ تمرینی، مطرح است و گفته می‌شود میزبانی بازی‌ها در یک کشور مشخص اتفاق می‌اُفتد، عراق اسپورت خبر از انجام بازی‌ها در قطر داد. عراق اسپورت در توئیتی اعلام کرده که تمام بازی‌های تیم الشرطه، رقیب استقلال در گروه A لیگ قهرمانان آسیا در دوحه قطر برگزار خواهد شد و علاوه بر آن، تمام دیدارهای مرحله گروهی در غرب آسیا، در این شهر انجام می‌شود. این رسانه عراقی اعلام کرده که بازی‌ها به صورت متمرکز، در غیاب هواداران و در ورزشگاه‌هایی که کولر، تجهیزات مناسب و تهویه داشته باشند، برگزار می‌شود.

شوک روز؛ انصاری دوباره رباط پاره کرد؟

محمد انصاری، مدافع چپ سرخپوشان که بعد از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت رباط صلیبی که در فینال لیگ قهرمانان نصیبش شده بود، توانسته بود در این فصل به ترکیب اصلی این تیم بازگردد، در تمرین روز گذشته دچار آسیب دیدگی شدید شده است. مدافع سرخپوشان در جریان تمرین روز گذشته دچار آسیب شد و بلافاصله زیر نظر کادر پزشکی مراحل درمان ابتدایی و یخ درمانی را پشت سر گذاشت. او در ادامه با هماهنگی پزشک تیم با دکتر کیهانی تماس گرفت و به دنبال بررسی بیشتر شرایط مصدومیت خود بود.

در این رابطه اما خبر نگران کننده از اردوگاه این تیم مربوط به احتمال مصدومیت دوباره رباط صلیبی است. اولین بررسی‌ها از شرایط مصدومیت این بازیکن نشانه‌هایی از مصدومیت رباط صلیبی او را می‌دهد که البته قرار شد بعد از خوابیدن ورم پا و عکسبرداری نتیجه نهایی آن مشخص شود. انصاری در صفحه توئیتر خود نیز با انتشار پستی از هواداران خواسته تا برای او دعا کنند که احتمالا بی ارتباط با مصدومیت او نیست.

تست کرونا ۷ نفر در صنعت نفت مثبت شد

بر اساس نتیجه دومین تست کرونای PCR اعضای تیم صنعت نفت، ۷ نفر مبتلا به کووید -۱۹ در جمع آبادانی‌ها اعلام شدند که بنابر اعلام این باشگاه، هیچ‌کدام از آن‌ها دارای علائم ظاهری نیستند. پیش از این، سه نفر در صنعت نفت که در هفته گذشته نتیجه آزمایش آنها مثبت شده بود، با گذراندن دوران قرنطینه و رعایت موارد بهداشتی تست‌های دوم را بدون مشکل و با جواب منفی پشت سر گذاشتند. تمرینات صنعت نفت که طی روزهای گذشته برگزار شده بود، به دلیل مثبت بودن تعداد زیادی از اعضای این تیم به کرونا و اعلام نتایج بعدی تست‌ها، تعطیل اعلام شد.

توافق فرهاد با مدیرعامل؛ فعلا صبر کنید

چندی پیش احمد سعادتمند – مدیر عامل باشگاه استقلال در نشستی که با فرهاد مجیدی داشت اعلام کرد باشگاه از هم اکنون حاضر است لیست خرید او را برای فصل بعد پیگیری کند. در این کش و قوس بحث لیست فروش استقلالی ها در رسانه ها مطرح شد که به سرعت یکی از اعضای کادر فنی و هم چنین سرپرست تیم این خبر را تکذیب کردند و صراحت اذعان داشتند فرهاد مجیدی هیچ لیستی به باشگاه استقلال نداده است و در این برهه از زمان که 9 هفته به پایان بازی ها باقی مانده است تنظیم لیست فروش عقلانی به نظر نمی رسد و نه تنها استقلال بلکه هیچ تیمی این کار را انجام نخواهد داد.

واقعیت هم همین طور است. فرهاد مجیدی نه تنها لیستی برای فروش به باشگاه نداده است بلکه لیست خرید استقلال در فصل آتی را هم تنظیم نکرده است. بر اساس مذاکرات صورت قرار گرفته قرار شده لیست خرید تیم در پایان فصل از سوی کادر فنی تنظیم و در اختیار باشگاه قرار گیرد. به این خاطر که 9 هفته به پایان بازی ها باقی مانده. ممکن است برخی از بازیکنان در هفته های باقی مانده به قدری خوب کار کنند که نظر کادر فنی را تغییر دهند و از سویی ممکن است در این 9 هفته بازیکنان جدیدی از دیگر تیم ها نظر کادر فنی تیم استقلال را به خود جلب کنند. نظر کادر فنی تیم استقلال بر این است وقتی برای انجام کاری فرصت وجود دارد بهتر است از این فرصت استفاده شود.

پیگیری لیست خرید فرهاد مجیدی از سوی باشگاه استقلال که احمد سعادتمند آنرا مطرح کرده برای از بین بردن دغدغه های کادر فنی تیم بوده و اینکه ثابت کند باشگاه به طور جدی برای رسیدن به اهداف از کادر فنی حمایت می کند و از همه مهمتر اینکه می خواهد در فصل آینده به طور جدی تر قهرمانی در لیگ برتر را دنبال کند. جالب اینکه احمد سعادتمند در مذاکراتی که داشته اصلا اشاره ای به لیست فروش نداشته. مدیر عامل باشگاه استقلال که خود یک فوتبالیست بوده به خوبی می داند در خواست و تنظیم این لیست می تواند حواشی زیادی را برای باشگاه به همراه داشته باشد چرا که 9 هفته به پایان بازی ها باقی مانده است و از سویی این فرهنگ هنوز در فوتبال ایران به خوبی جا نیافتاده که لزوما هر بازیکنی در لیست فروش قرار می گیرد بازیکن بدی نیست و حتی گاهی بازیکنی که در لیست فروش قرار می گیرد برای درآمدزایی است و به دفعات اتفاق افتاده بازیکن خودش خواهان قرار گیری در این لیست می شود چون می خواهد فضای جدیدی را در دوران بازیگری تجربه کند.

دو پرسپولیسی رکورددار بازی در بوندسلیگا

مهدی مهدوی کیا و وحید هاشمیان از سوی مجله کیکر آلمان در بین باسابقه ترین آسیایی های بوندس لیگا قرار دارند. این دو ستاره فوتبال ایران که سال ها در لیگ آلمان مشغول بازی بودند، حالا از سوی کیکر در بین باسابقه ترین آسیایی های این لیگ قرار گرفته اند و در بین ۶ نفر نخست قرار دارند. در صدر این جدول ماکوتو هاسِبه به همراه بوم کون چا جای گرفته که البته ها سه به فرصت این را دارد که در هفته جاری با بازی در تیم اینتراخت فرانکفورت به تنهایی صدرنشین شود. بوم چا که اکنون ۶۷ ساله است، از سال ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۹ در تیم های مختلف آلمانی حضور داشت و حالا رکورد خود را از دست رفته می‌بیند.

نکته جالب حضور دو ایرانی است. مهدی مهدوی کیا با ۲۵۵ بازی در رده سوم قرار گرفته و اختلاف نسبتا زیادی با نفر بعدی دارد. او سال ۱۹۹۸ از پرسپولیس به صورت قرضی راهی بوخوم شد و تا سال ۲۰۱۰ یعنی به مدت دوازده سال در آلمان ماند. وی همچنین پیراهن تیم های هامبورگ و اینتراخت فرانکفورت را هم پوشید و به مقام قهرمانی لیگا پوکال و جام اینترتوتو نیز دست یافت.

وحید هاشمیان که به عنوان مهاجمی جوان در اواخر دهه ۱۳۷۰ از پاس به هامبورگ منتقل شد، توانست جای خود را در بین مهاجمان سرشناس آلمانی پیدا کند و بیش از یک دهه در بوندس لیگا بازی کند. او علاوه بر هامبورگ در بوخوم، بایرن مونیخ و هانوفر نیز بازی کرد. هر دوی این بازیکنان چند سال پیش با پیراهن پرسپولیس تهران از فوتبال خداحافظی کردند. وحید هاشمیان و مهدی مهدوی کیا سال ها در تیم ملی هم تیمی بودند و در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان نیز به میدان رفتند.

۳ گزینه میزبانی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا

ازبکستان و امارات به همراه قطر شرایط خود را برای برگزاری ادامه مسابقات فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا به کنفدراسیون فوتبال قاره اعلام کرده‌اند. به گزارش روزنامه ورزشی استاد الدوحه، بعد از انکه در جلسه ویدیوکنفرانسی چهارشنبه اعضای کنفدراسیون، کشور‌های دارای نماینده در مسابقات، موافقت خود را برای برگزاری ادامه مسابقات به صورت تجمیعی در کشوری خاص اعلام کردند، بحث انتخاب میزبان پیش آمد.

کشور‌های عضو AFC به عالی‌ترین مرجع فوتبال قاره برای پیشبرد مسابقات ناتمام فصل جاری، گزینه برگزاری مسابقات به صورت تجمیعی را پیشنهاد کردند که قرار است در جلسه ۲۶ خرداد، کمیته اجرایی این سازمان آن را تایید یا رد کند.

البته در صورت تایید این طرح، به نظر می‌رسد شرایط قطری‌ها با توجه به سازماندهی عظیمی که آن‌ها در راه برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ کرده‌اند، نسبت به ازبک‌ها و اماراتی‌ها بهتر باشد. زیرا ورزشگاه‌های مدرن قطر مجهز به سیستم کاملا پیشرفته تهویه مطبوع و فن‌آوری خنک کردن فضای ورزشگاه‌هاست.

این در حالیست که منابع نزدیک به کنفدراسیون گفته‌اند در صورت جمع‌بندی و انتخاب مدل برگزاری به روش تجمیعی، کشوری را برخواهند گزید که از ورزشگاه‌های با امکانات تهویه مطبوع قوی در اختیار داشته باشند.

به همین خاطر اگر AFC در این مورد تصمیم‌گیری کند، مسابقات بخش غرب آسیا در تاریخ‌های ۲۴ شهریور تا ۸ مهر و مسابقات بخش شرق قاره در تاریخ ۱۴ آبان تا ۹ آذر برگزار خواهند شد.

وستهم برای سردار ۲۳ میلیون پوند می‌دهد

گزارش ها درباره سردار آزمون ستاره تیم ملی ایران فوتبال ایران در رسانه های اروپایی هر روز بیشتر می شود. ARENA NAPOLI گزارشی در این ارتباط منتظر کرد که در آن فاش کرد که وستهم مشکلی از بابت پرداخت ۲۵میلیون یورو معادل ۲۳ میلیون پوند برای خرید سردار آزمون در تابستان امسال نخواهد داشت. دیوید مویس سرمربی وستهم بدون تردید به دنبال جذب یک مهاجم جدید در تابستان امسال است.

اما گزارش ها درباره سردار زیاد و متفاوت است. teamtalk وبسایت انگلیسی خبر می دهد که آرسنال برای جذب سردار آزمون برای خط حمله اش با زنیت سن پترزبورگ ارتباط برقرار کرده است و با توجه به اخبار و گزارشاتی که به گوش می رسد احتمالا او به جای سری آ به لیگ برتر انگلستان خواهد می شود.

رسانه های ناپلی ادعا می کنند که آرشاوین و آرتتا برای انتقال آزمون به آرسنال از ما آوریل اقداماتشان را شروع کرده اند. آرسنال نگران این است که در پایان فصل پیر امریک اوبامیانگ مهاجم فرانسوی اش را از دست بدهد چرا که چلسی از هم اکنون آماده است تا با ۳۰ میلیون پوند او را به خدمت بگیرد. ضمن اینکه آرسنال با توجه به علاقه زیاد اینترمیلان و اتلتیکو شاید نتواند از جدایی این بازیکن در تابستان جلوگیری کند و شاید از همین رو است که آرتتا سرمربی آرسنال می خواهد مهاجم تیم ملی ایران را به امارات ببرد.

فرار همزمان مسجد سلیمانی‌ها از اردو!

تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان اردوی آمادگی خود قبل از شروع فصل را در کمپ مجهز تمرینی احمدآباد مستوفی تهران برپا کرد و در حالی تصمیم داشت از ششم خردادماه تا اوایل تیرماه در این کمپ تمرین کند که از سال گذشته نیز ۴۰۰ میلیون تومان به این مجموعه بدهکار بود.

اما اعضای تیم نفت مسجدسلیمان بعد از گذشت یک هفته از تمرینات‌شان، از هتل محل اقامت خود در احمدآباد مستوفی گریختند تا مطالبات این مجموعه را پرداخت نکنند.

ماجرا از این قرار است که کارت‌های بازی بازیکنان نفت مسجدسلیمان در اختیار این مدیریت کمپ عصر انقلاب قرار داشته ولی اعضای این تیم به بهانه تست دوم کرونا و انجام بازی دوستانه، کارت‌های خود را از مدیریت این هتل دریافت کرده، از هتل خارج شده و به هتل مشهد در شهر تهران انتقال یافتند!

پس از این اتفاق، شاگردان مهدی تارتار دیگر به کمپ عصر انقلاب در احمدآباد مستوفی برنگشتند و در ادامه مشخص شد که تمام اعضای این تیم وسایل خود را جمع‌آوری کرده و بدون تسویه حساب و هماهنگی با کارکنان این کمپ تمرینی، از هتل گریخته‌اند.

هیچ کشوری از لیگ قهرمانان حذف نمی‌شود

خبرنگار عربستانی توئیت کرده هر کشوری لیگش را تعطیل کند تیم هایش حق حضور در بازی های لیگ قهرمانان آسیا را نخواهند داشت. سهیل مهدی – رییس کمیته مسابقات در این باره صحبت کرده و گفته در مذاکرات صورت گرفته و هم چنین جلسات آنلاینی که برگزار شده در اینباره صحبتی نشده است و این خبر بر مبنای واقعیت نیست. پیش از این غلامرضا بهروان – مشاور سازمان لیگ به خبرنگار ما گفته بود ما در صورت عدم برگزاری لیگ باید نمایندگان خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کنیم. در غیر اینصورت کنفدراسیون فوتبال آسیا یک فصل صبر نمی کند که ما نماینده های خود را به آنها معرفی کنیم.

غلامرضا بهروان هم چنین به این نکته در مصاحبه هایش اشاره کرده بود: توصیه فیفا برگزاری بازی های لیگ با کمک دولت بوده اما هیچ کشوری را مجبور نکرد به طور حتم لیگ را ادامه دهد. کما اینکه در بسیاری از کشورهای اروپایی لیگ برتر تعطیل شد. اما نقطه اشتراک همه کشورهایی که لیگ خود را تعطیل کردند تعیین چهره تیم قهرمان بوده و جدول لیگ هیچ کشوری پاک نشده است. و این به خاطر معرفی باشگاه های برتر برای حضور در بازی های بین المللی است. به واقع اگر در آسیا و مشخصا در ایران لیگ برتر در این برهه از زمان تعطیل شود سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا سوخت نخواهد شد. تنها فدراسیون فوتبال ملزم است سهمیه 2+2 فوتبال ایران در سال 2020 را به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کند. برگزاری لیگ یا اعلام تعطیلی آن از وظایف فدراسیون فوتبال است و فیفا و هم چنین کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ کشوری را در شرایط شیوع کرونا برای برگزاری بازی های باقی مانده لیگ تحت فشار قرار نداده اند و طبیعتا ایران هم از این قاعده مستثنی نیست. مشاور سازمان لیگ پیش تر در پاسخ به این سوال که اگر لیگ برتر همین جا تمام شود چه اتفاقی رخ خواهد داد گفت: « ما باید تلاش کنیم که بازی ها را در سایه رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کنیم و اگر موفق به انجام این کار نشویم باید چهار نماینده به کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا معرفی نماییم.»

او هم چنین در خصوص ساز و کار تعیین این تیم ها هم گفته بود که اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال باید در این باره نشست برگزار کنند و با گرفتن نقطه نظرات باشگاه ها به جمع بندی نهایی برای انتخاب چهار تیم برتر برسند که یکی از راه ها استناد به جدول فعلی بازی ها است. با استناد به صحبت های سهیل مهدی و هم چنین غلامرضا بهروان باید گفت اساسا خبر حذف تیم های کشورهایی که لیگ خود را تعطیل می کنند از لیگ قهرمانان آسیا به دور از واقعیت است.

کد خبر: 1071044

وب گردی

وب گردی