محصولات فناورانه در حوزه مبارزه با کرونا تجاری‌سازی خواهد شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: حمایت‌های مالی برای تجاری‌سازی محصولات فناورانه در حوزه مبارزه با کرونا در دستور‌کار ما قرار دارد.

عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جزئیات برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه پژوهشگران واحد تبریز اظهار کرد: این نمایشگاه با ارائه 17 محصول فناورانه در حوزه مقابله با ویروس کرونا برگزار شد. پژوهشگران 10 واحد استان آذربایجان شرقی، محصولات خود را در معرض نمایش گذاشتند.

وی افزود: پژوهشگران از واحدهای تبریز، میانه، ایلخچی، شبستر و... در این نمایشگاه حضور داشتند و طرح‌های پژوهشی خود را در زمینه مبارزه با کرونا ارائه کردند؛ مسئولان استانی و دولتی نیز با حضور در این نمایشگاه، از دستاوردهای پژوهشی دانشجویان بازدید به عمل آوردند.

جوانپور با اشاره به محصولات ارائه شده در این نمایشگاه ادامه داد: محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح، ماسک، دستگاه تصفیه هوا به وسیله گاز ازون و دستگاه زباله سوز برای سوزاندن زباله‌های بیمارستانی از جمله محصولات فناورانه ارائه شده در این نمایشگاه بودند که مورد استقبال بازدیدکنندگان نیز قرار گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی درباره حمایت و تجاری سازی محصولات فناورانه تصریح کرد: حمایت‌های مالی برای تجاری سازی این محصولات در دستور کار ما قرار دارد و در این راستا، پیشنهادهایی مبنی بر تجاری سازی و تولید انبوه چند محصول فناورانه خوب را به استانداری ارائه کرده‌ایم.

جوانپور گفت: مسئله محور بودن، یکی از سیاست‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است و لذا به دنبال آن هستیم که برای مشکلات و مسائل جامعه، راه حل‌های مناسبی ارائه کنیم؛ در واقع محققان این دانشگاه به دنبال آن هستند که با تولید انبوه محصولات فناورانه، نیاز جامعه را برطرف کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: محصولاتی مانند دستگاه ازون که طرح بسیار خوب و جالبی بود در آینده نزدیک به تولید انبوه خواهد رسید؛ البته مهم ترین موضوع در راستای تجاری‌سازی محصولات، اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت و درمان است که فرآیند تجاری سازی را با اندکی با کندی مواجه کرده است . امیدواریم با همکاری‌های صورت گرفته با مسئولان وزارت بهداشت، بتوانیم تعداد بیشتری از محصولات پژوهشی و فناورانه به تولید انبوه برسانیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071097

وب گردی

وب گردی