آموزش الکترونیکی می‌تواند تا حد زیادی جای آموزش حضوری را بگیرد

استاد دانشگاه تهران گفت: آموزش الکترونیکی می‌تواند تا حد زیادی، جای آموزش حضوری را بگیرد و هیچ محدودیت جدی ندارد.

علی‌اصغر پورعزت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره کیفیت آموزش الکترونیکی (e-learning) در ایران، اظهار کرد: اکنون کلاس‌ها به‌صورت آنلاین با کیفیت بسیار خوبی برگزار می‌شود و من از کیفیت آموزش، رضایت کافی دارم. سایت دانشگاه تهران دارای امکانات بسیار خوبی است و آموزش را به بهترین شکل پیش می‌برد.

وی ادامه داد: البته احتمالاً دانشگاه‌های فاقد امکانات، دچار مشکل شوند؛ بخشی از این موضوع به سیستم‌های عامل ضعیف برمی‌گردد. درباره اخبار مبتنی بر ضعف عملکرد، سه دلیل مهم مد نظر است: یکی، ضعف امکانات و زیرساخت‌ها، به‌ویژه از حیث سرعت اینترنت؛ دوم، ضعف بنیه سخت‌افزاری دانشگاه‌ها و سوم، روابط دادوستدی نوظهور بین دانشجویان و دانشگاه‌های خصوصی!

پورعزت بیان کرد: تجربه آموزش مجازی برای ما جدید بود؛ ولی اکنون پس از حدود ١٢ جلسه عادی و جبرانی (به‌جای جلسات تعطیل بابت کرونا) می‌‌توانم بگویم که آموزش الکترونیکی می‌تواند تا حد زیادی، جای آموزش حضوری را بگیرد و هیچ محدودیت جدی ندارد.

عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با اشاره به مشکلات برخی دانشجویان در شهرهای کوچک، برای اتصال به اینترنت خاطرنشان کرد: این مشکل به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط است؛ اما در دانشگاه تهران که فعلا اینترنت نسبتاً پرسرعتی دارد، به‌خوبی ارتباط برقرار می‌کنیم و در صورت نیاز از «اسکایپ» نیز بهره می‌بریم.

پورعزت در مورد کیفیت بحث‌های شکل گرفته بین استاد و دانشجو در کلاس مجازی گفت: از این بابت هم مشکلی وجود ندارد، فقط دقت بیشتری لازم است. به نظر می‌رسد که آموزش الکترونیکی بعد از پایان کرونا نیز می‌تواند مکمل جدی برنامه‌های حضوری باشد و تا حدی جای آموزش حضوری را بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: احتمالاً چنین اتفاقی رخ خواهد داد؛ چون پذیرش اولیه در جامعه دانشگاهی ایجاد شده است. پیش از این، برای بسیاری از سمینارها، دانشجویان را بی‌جهت از نقاط مختلف شهر یا کشور به دانشگاه می‌کشاندیم، در حالی که نیازی نبود و به‌راحتی می‌شد از ظرفیت اینترنت استفاده کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071098

وب گردی

وب گردی