خبرنگاران بیکار می‌شوند

شرکت مایکروسافت اعلام کرد که به زودی تعداد زیادی از خبرنگاران را مرخص می‌کند تا هوش مصنوعی جای آن‌ها را بگیرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مایکروسافت ده‌ها روزنامه‌نگار را در آخرین نمونه جایگزینی مشاغل انسانی توسط اتوماسیون و ربات‌ها جایگزین کرد. 50 نفر در ایالات متحده و 27 نفر در انگلستان هستند که تا 30 ژوئن مرخص می‌شوند و مشاغل آنها توسط نرم افزار هوش مصنوعی (AI) جایگزین خواهد شد.

اخراج‌ها به همه‌گیری بیماری کووید-19 مربوط نیست و نتیجه مستقیمی از تغییر و تحولات فعلی در اقتصاد یعنی جایگزینی نیروی انسانی با ربات‌ها و فناوری‌های هوش مصنوعی است.

سخنگوی مایکروسافت گفت: «ما مانند همه شرکت ها، به‌طور منظم تجارت خود را ارزیابی می کنیم. این می‌تواند منجر به افزایش سرمایه‌گذاری در بعضی از مناطق و استقرار مجدد در برخی دیگر شود و ربطی به همه‌گیری کرونا ندارد.

افرادی که جایگزین خواهند شد مسئول صفحات اصلی اخبار وب سایت MSN مایکروسافت و مرورگر Edge هستند. این تصمیم در حالی صورت می گیرد که مایکروسافت در حال حاضر اصلاحات زیادی برای استفاده بیشتر از فناوری هوش مصنوعی در انتخاب اخبار انجام می دهد.

این پرسنل نگرانی هایی در مورد نحوه انتخاب اخبار توسط فناوری دارند؛ زیرا انسان ها از دستورالعمل های بسیار سختگیرانه‌ای پیروی می کنند. این دستورالعمل ها برای جلوگیری از تولید محتوای خشن یا نامناسب آن برای کاربران فراهم شده است.

جایگزینی تیم مایکروسافت یک اتفاق جداگانه نیست و انتظار می رود اتوماسیون اخبار و روزنامه نگاری در همه جا پخش شود.

رسانه‌های دولتی چین در ماه گذشته از جدیدترین نسخه خبرنامه AI خود بهره برداری کرد. همه اینها در حالی اتفاق می افتد که بسیاری از سازمان های رسانه ای با مشکلات مالی روبرو هستند.

به طور خاص مایکروسافت قبلاً اقدام به اجرای هوش مصنوعی در اخبار خود کرده است. طی چند ماه گذشته این شرکت برای اسکن، پردازش و فیلتر کردن مطالب از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071111

وب گردی

وب گردی