ارائه تسهیلات 500 میلیونی به دانش‌بنیان‌ها و استارتاپ های حوزه دیجیتال

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی با بیان اینکه برای شرکت‌های آسیب‌دیده تا سقف 500 میلیون تومان وام با بهره کم در نظر گرفته شده است، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و زیست بوم باید در سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی درخواست بدهند.

مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و استارتاپ‌ها برای جبران ضرر و زیان ناشی از بحران کرونا اظهار کرد: از فروردین ماه 99 ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی یک لاین تخصصی برای بررسی وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های ‌خلاق زیست بوم و استارتاپ‌های حوزه دیجیتال که در دوران شیوع کووید-19، متحمل ضرر و زیان شده اند، ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه برای شرکت‌های آسیب‌دیده تا سقف 500 میلیون تومان وام با بهره کم در نظر گرفته شده است، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و زیست بوم باید در سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی درخواست بدهند. دانش بنیان‌ها را صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت خلاق زیست بوم نیز از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست بررسی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه فراخوان حمایت از شرکت‌های آسیب‌دیده از اواخر فروردین ارائه شده است، افزود: براساس فراخوان در این کارگروه درخواست شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق حوزه دیجیتال که نیازمند کمک هستند را بررسی کرده و تسهیلات در اختیارشان قرار می‌گیرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی نحوه بازپرداخت این تسهیلات را به مدت 18تا 36ماه و با یک دوره تنفس 6 ماه تا یک سال اعلام کرد و افزود: شرکت‌های متضرر از بحران کرونا، می‌توانند درخواست دریافت تسهیلات خود را به صورت مستقیم به این ستاد اعلام کرده و یا از طریق معاونت سیاستگذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال کنند.

محمدی با بیان اینکه هنوز آمار دقیقی از شرکت‌های آسیب دیده از کرونا در دست نیست، خاطرنشان کرد: درحوزه دانش‌بینان و شرکت‌های خلاق آمار بسیار زیاد است. تاکنون نیز به برخی از شرکت‌های بزرگ این حوزه که به دلیل بحران کرونا با مشکل مواجه شدند تسهیلات چند میلیاردی در قالب وام کم بهره واگذار کردیم.

وی خاطرنشان کرد: میزان فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته باشد یا در حوزه شرکت‌هایی که در حوزه دیجیتال هستند ما شاخص‌هایی چون میزان بازدید از وب سایت، رتبه بندی در الکسا، تعداد دانلود اپلیکیشن و یا وضعیت استفاده روی اپلیکیشن های مرجع قابل تشخیص است و از این طریق ارائه تسهیلات مورد نیاز در صورت درخواست، انجام می‌شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تأکید کرد: این درخواست‌ها پس از ارسال، حداکثر ظرف مدت 3 روز مورد بررسی قرار می‌گیرد و تسهیلات از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی به صورت مستقیم و یا از طریق سایر صندوق‌های وابسته به معاونت علمی در اختیار این شرکت‌ها قرار می گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071113

وب گردی

وب گردی