صندوق پژوهش و فناوری فضایی تاسیس می شود

رئیس سازمان فضایی ایران از راه اندازی صندوق خطرپذیر پژوهش و فناوری فضایی با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران، در توئیتر نوشت: خوشبختانه استارتاپ‌ها و جوانان خلاق در همه زنجیره ارزش حوزه فضایی وارد شده‌اند. در این راستا با راه‌اندازی صندوق خطرپذیر تخصصی، حمایت های لازم از این کسب و کارها انجام خواهد پذیرفت.

وی گفت: سازمان فضایی⁩ ایران با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی، زمینه‌سازی تاسیس صندوق پژوهش و فناوری فضایی را فراهم کرده است.

رئیس سازمان فضایی ایران ادامه داد: تمام پروژه‌های فضایی مطابق با نقشه راه حوزه فضایی در حال پیشرفت است و تلاش خواهیم کرد تا علاوه بر شتاب‌دهی به پیشرفت این پروژه‌ها، با حمایت از بخش خصوصی، توانمندسازی تمام ارکان و نقش‌آفرینان حوزه فضایی، تحریک تقاضا و توسعه بازار، الزامات توسعه صنعت فضایی کشور را مهیا کنیم.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه ترویج کاربرد فناوری فضایی در حل چالش‌های محیط زیستی، مدیریت بلایا، مدیریت منابع آبی، کشاورزی، خدمات نوین شهری و ... یکی از اولویت‌های ما بوده است، خاطرنشان کرد: سیاستی مبنی بر رقابت با بخش خصوصی نداریم و امیدواریم بخش خصوصی در جذب این بازار حداکثر نقش‌آفرینی را داشته باشد.

براری گفت: امروزه رویدادهای چالشی ‌بر محور حل مسئله، نقطه ایجاد هم‌افزایی متخصصان فناوری‌های نوظهور در عرصه چهارم فضا (space ۴.۰) و شرکت‌های فعال در حوزه فضایی است. این رویکرد در سازمان‌های فضایی دنیا دیده می‌شود و سازمان فضایی ایران نیز تصمیم دارد از برگزاری این نوع رویدادها حمایت کند.

وی از شکل گیری ۲ استارتاپ با مدل تجاری مناسب در حوزه منظومه ماهواره‌های کوچک خبر داد و گفت: مطلع شدم که جذب دور اول سرمایه توسط یکی از این استارت‌آپ های پرتلاش و خوش‌آتیه در حال نهایی شدن است. شکی نیست که حضور این جوانان متخصص، پرتلاش و کارآفرین در کنار حمایت‌های بخش خصوصی، آینده روشن صنعت فضایی را رقم خواهد زد.

رئیس سازمان فضایی ایران ادامه داد: در همین حال با حضور ۱۴ نفر از جوانان متخصص حوزه فضایی، استارتاپ دیگر نیز در حوزه منظومه ماهواره‌های کوچک با یک مدل تجاری خوب شکل گرفته و در حال رایزنی با سرمایه‌گذارهای مختلف هستند. در این راستا سازمان فضایی ایران آماده هرگونه همکاری با چنین استارتاپ‌هایی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071117

وب گردی

وب گردی