مدت زمان مهلت ارائه مقاله از پایان‌نامه افزایش می‌یابد/ فعالیت تحقیقاتی آزمایشگاه‌ها دایر است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد تهران مرکزی گفت: مدت زمان مهلت ارائه مقاله پس از جلسه دفاع نیز افزایش داده می‌شود تا دانشجویان بدون نگرانی بعد از ارائه مقاله نمره کامل را کسب کنند.

علی نیازی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره روند برگزاری جلسات دفاع از پایان‌نامه‌ و رساله‌های تحصیلات تکمیلی اظهار کرد: مقوله پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی از دو جنبه قابل بررسی است. در وهله نخست انجام و سپس دفاع از پایان‌نامه‌ دو موضوع مهمی است که این روزها از دغدغه‌های دانشجویان است.

وی افزود: دفاع از پروپوزال و پایان‌نامه‌ در ابتدا و انتهای تحقیقات دانشجویی دارای اهمیت است. هر ساله در اردیبهشت و خرداد ماه ترافیک آنچنانی در دفاع از پایان‌نامه‌ دیده نمی‌شود؛ ولی اکنون شرایط دفاع حضوری و مجازی در بالاترین سطح آماده شده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی بیان کرد: انتظار می‌رود پس از تیرماه و بعد از اتمام امتحانات درخواست‌های دفاع از پایان نامه و رساله افزایش پیدا کند، با وجود این همان‌گونه که اعلام شده دانشجویان در این خصوص با خیال راحت نسبت دفاع از رساله اقدام کنند.

نیازی درباره شرایط دانشجویان ترم چهار کارشناسی ارشد و ترم پنج مقطع دکتری تشریح کرد: این دانشجویان درحال ثبت پروپوزال و دفاع از پیشنهاد خود هستند. شرایط و زیرساخت‌های لازم ایجاد شده تا دانشجویان بدون حضور در دانشگاه پروپوزال های خود را ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد پروپوزال در فروردین ماه و در ایام تعطیلی صورت گرفته است، عنوان کرد: درخواست‌های تایید پروپوزال دانشجویان توسط افراد متخصص حوزه آی‌تی بررسی می‌شود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن رسیدگی و تایید شود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط پیش آمده در ایام قرنطینه و لغو بسیاری از سمینارها و کنفرانس‌های علمی و پژوهشی، نگرانی دانشجویان درخصوص ارائه و کسب نمره مقاله برای دفاع از پایان‌نامه‌ را افزایش داده است، در چنین شرایطی گواهی کنفرانس‌های مجازی و وبینارها نیز قابل قبول خواهد بود.

نیازی خاطرنشان کرد: مدت زمان مهلت ارائه مقاله پس از جلسه دفاع نیز افزایش داده می‌شود تا دانشجویان بدون نگرانی بعد از ارائه مقاله نمره کامل را کسب کنند. چندین همایش مجازی در واحد تهران مرکزی و واحدهای استان تهران نیز برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: فعالیت‌های تحقیقاتی آزمایشگاه‌ها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی های روزانه درحال انجام است. فعالیت‌های آموزشی آزمایشگاه‌ها به‌طور کامل لغو شده و فعالیت‌های تحقیقاتی صرفاً به ‌توصیه استادان و شورای پژوهشی گروه‌های آموزشیِ دانشکده‌ها از ابتدای خرداد ماه انجام می‌شود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی اظهار کرد: براساس برنامه‌های پژوهشی مصوب در واحد تهران مرکز و باتوجه به تاثیرات بالای ویروس کرونا روی شرایط اقتصادی، رویدادی، پژوهشی و فناوری با همکاری دانشکده اقتصاد و مدیریت واحد تهران مرکزی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071120

وب گردی

وب گردی