انتقال۴۶۰۰ معتاد متجاهر به مراکز ماده ۱۶/جمع آوری روزانه ۳۰۰ معتاددر تهران

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از جمع آوری روزانه ۳۰۰ معتاد متجاهر از سطح شهر خبر داد و گفت: تا امروز ۴۶۰۰ نفر از معتادان متجاهر به مراکز ماده ۱۶ منتقل شده اند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت در خصوص آخرین روند جمع آوری معتادان متجاهر گفت: با شیوع ویروس کرونا و حضور ۱۲ هزار معتاد متجاهر در سطح شهر اقدامات لازم نسبت به جمع آوری این افراد در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ حسنوند تصریح کرد: جمع آوری معتادان متجاهر با اولویت مناطقی چون شوش, دروازه غار و هرندی در دستور کار پلیس بوده و سایر نقاط آلوده سطح پایتخت همچون پل چوبی, فرحزاد, تجریش و بزرگراه های سطح شهر نیز هفته ای چند بار پاکسازی می شوند.

وی با اعلام این مطلب که با توجه به ظرفیت و رعایت پروتکل های بهداشتی روزانه ۳۰۰ نفر معتاد متجاهر جمع آوری می شوند گفت: تا امروز 4600 نفر از معتادان متجاهر جمع آوری شده و به مراکز ماده ۱۶ منتقل شده اند; انجام تست کرونا و دو هفته قرنطینه از جمله اقداماتی است که بعد از جمع آوری و انتقال معتادان متجاهر صورت می گیرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با تاکید بر این مطلب که پلیس هیچ مشکلی برای جمع آوری معتادان متجاهر ندارد و در صورت تامین ظرفیت پذیرش می تواند بیش از ۳۰۰ نفر را روزانه جمع آوری کند گفت: با توجه به ظرفیت محدود پذیرش و رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده, جمع آوری تمام معتادان متجاهر در بازه زمانی دو ماهه امکانپذیر است.

سرهنگ حسنوند در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص اینکه پذیرش معتادان دارای زخم باز یا عفونی در چه مرحله ای قرار دارد اعلام کرد: تقاضای ناجا از سازمان های مربوطه این است که نسبت به پذیرش معتادان متجاهر دارای شرایط منع پذیرش از جمله زخم باز یا عفونی و همچنین معتادان اطفال یا بالای ۶۵ سال اقدامات لازم را صورت دهند; همچنین ساماندهی کارتن خواب ها نیز در دستور کار باشد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت در خصوص دغدغه شهروندان مبنی بر حضور معتادان متجاهر در محدوده پل چوبی اعلام کرد: این محدوده تاکنون بیش از 7 مرتبه پاکسازی شده و کار جمع آوری معتادان متجاهر از این منطقه نیز مانند سایر مناطق آلوده پایتخت به صورت هفته ای چند مرتبه انجام می شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از همکاری خوب دستگاه قضایی، دادسرای انقلاب، بهزیستی، شهرداری و مراکز بازپروری همچون فشافویه، شفق و مهر سروش در این باره خبر داد و گفت: دکتر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری نیز در راستای تامین بودجه، پشتیبانی و پیگیری حضور معتادان در مراکز ماده ۱۶ همکاری بسیار خوبی را در این زمینه داشته اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071126

وب گردی

وب گردی