آمادگی 5 شرکت استارتاپی و دانش بنیانی برای ورود به بورس

دستیار معاون علمی و فناوری در امور تامین مالی و سرمایه گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر 35 شرکت دانش‌بنیان در تابلوهای مختلف بورس و فرابورس حضور دارند و ارزش شرکت‌ها چیزی حدود 150 هزار میلیارد تومان است. در سال جاری براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است 5 شرکت دیگر نیز وارد بورس شوند.

علیرضا دلیری دستیار معاون علمی و فناوری در امور تامین مالی و سرمایه گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در رابطه با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار سرمایه اظهار کرد: یکی از روش‌های تامین مالی از طریق عرضه سهام در بورس است که این تامین مالی پایدار به رشد شرکت‌ها کمک می‌کند.

وی افزود: ‌شرکت‌هایی که رشد نداشته و یا سنتی هستند و یا شرکتی که پایه دانش و تحقیق و توسعه قوی داشته باشد و مرتب محصولات و آپشن‌های مدنظر را ارتقاء دهد؛ قطعا می تواند در رشد سهام و رشد شاخص بورس تاثیرگذار باشد که شرکت های دانش بنیان نیز از این نوع هستند و تاثیرشان روی بازار سرمایه متفاوت تر از شرکت های تولیدی دیگر است.

وی تصریح کرد: تعدادی از این مجموعه‌ها وارد بورس شدند؛ در حال حاضر 35 شرکت دانش‌بنیان در تابلوهای مختلف بورس و فرابورس حضور دارند و ارزش شرکت‌ها چیزی حدود 150 هزار میلیارد تومان است. در سال جاری براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است 5 شرکت دیگر نیز وارد بورس شوند.

وی تأکید کرد: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان های‌تک و استارتاپ‌ها بتوانند روی بورس تاثیر قابل توجهی داشته باشند به طور یقین در روند رشد شاخص، جذب منابع و تحول اقتصاد تاثیرگذار خواهند بود.

دستیار معاون علمی و فناوری در امور تامین مالی و سرمایه گذاری اضافه کرد: رشد دانش بنیان‌ها با سایر شرکت‌هایی که روی تابلوی بورس متفاوت است. زمانی که شرکت‌ها را بررسی می‌کنیم، می بینیم که ارزش سهام دانش‌بنیان‌ها 22 برابر، بعضی 19برابر و برخی نیز 13برابر شده اند یعنی میانگین شرکت‌ها بالاتر از 6 برابر شده است. این نشان دهنده این است که این شرکت‌ها مرتب رشد کرده اند و ارزش سهام روی افزایش شاخص بورس هم تاثیر دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071128

وب گردی

وب گردی