وضعیت شیوع کرونا در بندرعباس از مرز قرمز عبور کرده است

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به وضعیت عبور شهر بندرعباس از وضعیت قرمز به دانشگاهیان هشدار داد تا خطر شیوع کرونا را جدی بگیرند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رحمان مهدی‌زاده عاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان صبح امروز در جلسه شورای پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد با اشاره به روند پیشرفت شیوع ویروس کرونا در شهرهای این استان گفت: متأسفانه رعایت‌نکردن پروتکل‌های بهداشتی از طرف برخی مردم موجب گسترش این ویروس در هرمزگان شده و آمار مبتلایان به طرز عجیبی رشد پیدا کرده است.

وی با یادآوری آغاز فصل امتحانات، خواستار اندیشیدن تمهیدات لازم با توجه به شرایط پیش رو شد و بیان کرد: باید برای برگزاری امتحانات بهترین تصمیم که در آن سلامتی افراد به دقت مورد توجه باشد، گرفته شود و در همین راستا نیز برای حمایت از گروه‌های پرخطر و حفظ سلامت دانشگاهیان در استان نیز باید شناسایی لازم صورت و تمهیدات بهداشتی در این خصوص انجام بگیرد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تأکید بر اینکه مدارک پزشکی باید مستدل باشد، افزود: کارکنان و استادانی که سابقه بیماری‌های زمینه‌ای از قبیل قلبی - عروقی، تالاسمی، هموفیلی، کلیوی (دیالیز)، پیوند کلیه، فشار خون بالای کنترل‌نشده، دیابت کنترل‌نشده، بیماری تنفسی، شاخص توده بدنی بالاتر از ۴۰، بیماری‌های خودایمنی مانند رماتیسم مفاصل، لوپوس، مولتیپل اسکلروز (MS) و بیمارهای التهابی روده، بیماران تحت درمان با کورتیکواستروئید بیش از ۱۲,۵ میلی‌گرم پردنیزولون در روز بیش از دو هفته، بیماران تحت شیمی‌درمانی، بدخیمی‌ها، پیوند عضو یا مغز استخوان و ایدز دارند، مدارک خود را برای بررسی به این حوزه تحویل دهند.

این مقام مسئول عنوان کرد: خانم‌های باردار نیز برای جلوگیری از مبتلا به کووید-۱۹ مدارک خود را به حوزه معاونت پزشکی تحویل دهند تا با برنامه‌ریزی دانشگاه از آلوده‌بودن به این ویروس در امان باشند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تأکید بر نقش محوری مردم در کنترل ویروس کرونا بیان کرد: زمانی می‌توانیم وضعیت را به سفید برگردانیم که مردم مسئله این ویروس کشنده را در استان جدی بگیرند و بهداشت فردی و عمومی را رعایت کنند.

مهدی‌زاده با ابراز تأسف از افزایش این ویروس در استان هرمزگان گفت: آمارها نشان می‌دهد که این روزها هرمزگان در وضعیت خوبی نیست و باید مسئولان و مردم با همدلی و یکپارچگی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی آن را ریشه‌کن کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدها و مراکز آموزشی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: هرگونه ارائه خدمات و برگزاری جلسات باید با رعایت موارد بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی صورت گیرد و در صورت رعایت‌نکردن اصول بهداشتی باید با فرد خاطی برخورد شود.

این مسئول نظارت دقیق و کنترل ورود و خروج افراد در دانشگاه را الزامی دانست و عنوان کرد: کارکنان، استادان و دانشجویان باید با ماسک و دستکش وارد محیط دانشگاه شوند و از هرگونه تجمع در بخش‌های مختلف دانشگاه پرهیز کنند.

وی گندزدایی و ضدعفونی را از دیگر موارد مهم یاد و اظهار کرد: ضدعفونی بخش‌های مختلف دانشگاه در ساعات مناسب از نکاتی است که باید با هماهنگی لازم هر روز انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071143

وب گردی

وب گردی