مردم ایران حامی ملت مظلوم آمریکا

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) گفت: ملت ایران به همراه مردم سراسر جهان برای ادای احترام به رنگین پوستان مورد ظلم واقع شده آمریکا در پویش «نفس برای هفت دقیقه‌» شرکت می‌کنند.

طاهره یاورطلب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اعتراضات مردم آمریکا درپی کشته شدن یک فرد سیاه‌پوست توسط پلیس آمریکا اظهار کرد: در چند روز گذشته اعتراضات ضد نژادپرستی از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به تمامی ایالات‌ آمریکا و کشورهای جهان گسترش یافت.

وی ادامه داد: سال‌هاست که نیروهای پلیس آمریکا به آزار و اذیت شهرندان سیاه‌پوست می‌پردازد و در این سال‌ها مردم اعتراضاتی به این موضوع داشتند که متاسفانه بی‌حاصل بوده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) با اشاره به شکل‌گیری پویش «نفس برای هفت دقیقه‌» عنوان کرد: عنوان این پویش با توجه به دقایقی که پلیس آمریکا جورج فولید شهروند سیاهپوست را تحت فشار قرار داد تا در اثر خفگی جان دهد، انتخاب شده است.

وی اضافه کرد: ملت ایران به همراه مردم سراسر جهان برای ادای احترام به رنگین پوستان مورد ظلم واقع شده آمریکا در پویش «نفس برای هفت دقیقه‌» شرکت می‌کنند.

یاور طلب با تاکید بر اینکه آمریکا بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر است، گفت: آمریکا با اهداف سیاسی و مقاصد اقتصادی کشورهای ثروتمند جهان سوم را به اتهام نقض حقوق بشر تحریم‌ کرده در حالی که خود بیشترین ظلم را به مردم و سیاه پوستان می‌کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) اضافه کرد: پلیس آمریکا وحشیانه‌ترین رفتار و خشونت آمیزترین اقدامات را علیه مردمی که در ایالت‌های این کشور اعتراضات خیابانی دارند، انجام می‌دهد. مردم بی‌گناه در آمریکا اگر به رفتار نژادپرستانه اعتراض کنند در خیابان‌ها توسط ماشین‌های پلیس زیر گرفته می‌شوند در حالی که این رفتار را در هیچ کجای دنیا شاهد نیستیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه مردم و به طور ویژه سیاه‌پوستان در آمریکا از حداقل‌های حقوق شهروندی در این کشور برخوردار نیستند و مقامات آمریکا تنها در زمان منتهی به انتخابات شعارهای عدالت‌طلبانه می‌دهند.

به گفته یاور طلب؛ سیاه پوستان در آمریکا هیچ جایگاه و حقوق اجتماعی ندارند به عنوان مثال در زمان بلایای طبیعی شهرهایی که بیشترین تعداد شهروندان سیاه پوست را دارند، از سوی دولت‌مردان کمتر مورد توجه و اهیمت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071172

وب گردی

وب گردی