ایجاد جریان فناوری و کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی اولویت دارد/ آینده آموزش عالی در گرو دانشگاه‌های فناور

مدیرکل ایجاد توسعه آموزش‌های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد با تفکر ایجاد پلتفرم‌های اشتغال فضاهای سرای نوآوری را افزایش خواهد داد.

حامد معیری کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره حمایت دانشگاه آزاد از تیم‌ها و گروه‌های استارت‌آپی کارآفرین اظهار کرد: دانشگاه آزاد با الگوی سراهای نوآوری درنظر دارد دانشجویان و دانش‌آموختگان خود را در راستای نمونه‌سازی، تجاری‌سازی و کارآفرینی تحت حمایت قرار بدهد.

وی افزود: دانشجویان صاحب ایده با حمایت دانشگاه، تیم‌های استارت‌آپی را در زیست‌بوم نوآوری مستقر کرده و علاوه بر قرار گرفتن در جریان آموزشی و پژوهشی دانشگاه باید زمینه‌های اشتغال خود را نیز آماده کنند. دانشگاه آزاد با تفکر ایجاد پلتفرم‌های اشتغال فضاهای سرای نوآوری را افزایش خواهد داد.

مدیرکل ایجاد توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد بیان کرد: دانشگاه آزاد برتری‌های پیدا و پنهان فراوانی برای تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم دارد. این تغییر ریل در دانشگاه‌های دولتی به‌دلیل وابستگی به بودجه عمومی به آسانی نخواهد بود؛ ولی دانشگاه آزاد با تکیه بر زیرساخت‌ها خیلی سریع می‌تواند در این حوزه پیشگام شود.

معیری کاشانی الگوی تغییر معیارها در انتخاب مدارس را نمونه بارزی از دغدغه‌های مردم دانست و گفت: تا چند دهه گذشته اغلب دانش‌آموزان در مدارس دولتی تحصیل می‌کردند و عمده مخاطبان مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی نیز از بین خانواده‌های متمول بود؛ ولی اکنون این الگو تغییر پیدا کرده و خانواده‌ها برای اینکه نتیجه مطلوب را برای فرزندان خود رقم بزنند حاضرند هزینه کنند.

وی ادامه داد: اکنون بعضی خانواده‌ها هزینه‌هایی بیشتر از شهریه‌ دانشگاه را به مدارس غیردولتی پرداخت می‌کنند؛ زیرا کسب نتیجه را مقدم بر هر چیزی دیگری می‌بینند. حال اینکه این کسب نتیجه مطلوب شاید در دانشگاه خوب یا رشته خوب خلاصه شود و در پایان نتیجه‌گرایی صرفی است که در جامعه ایجاد شده است. چنین الگویی در دانشگاه نیز اتفاق می‌افتد و دیگر تحصیل در دانشگاه‌های دولتی ارزش محسوب نمی‌شود.

مدیرکل ایجاد توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد عنوان کرد: به زودی به این نتیجه خواهیم رسید که تحصیل در دانشگاه خصوصی نیز از دانشگاه‌های دولتی بهتر و آینده روشن‌تری دارد؛ چراکه اکنون دانشگاه آزاد در راستای فراهم کردن آینده‌ای بهتر برای اشتغال و کسب‌وکار دانشجویان است.

معیری کاشانی خاطرنشان کرد: قرار نیست تمام دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد در نهایت کارآفرین شوند؛ ولی ایجاد جریان کارآفرینی و کسب‌وکار در بطن هسته‌های دانشجویی در اشتغال همه دانشجویان می‌‎تواند اثرگذار باشد. شناسایی موقعیت و فاکتورهای نوآوری در کارآفرینی موقعیت‌های ناب را پیش روی دانشجویان قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071174

وب گردی

وب گردی