تدابیر بهداشتی کشورها برای بازگشایی مدارس در کرونا

مدارس تایوان و هلند در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با استفاده از محافظ‌های پلاستیکی، دانش‌آموزان را از یکدیگر جدا کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، از زمان شیوع این ویروس در جهان بیش از سه ماه می‌گذرد و بسیاری از دولت‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت مشاغل، مدارس و دانشگاه‌ها را از سر گرفته‌اند. ایسکانیوز در نظر دارد در گزارش‌های متعدد وضعیت بازگشایی مدارس در دوران پسا کرونا را در کشورهای متعدد بررسی کند. در گزارش‌های متعدد به وضعیت مدارس فرانسه و دانمارک پرداختیم، این بار می‌خواهیم وضعیت مدارس هلند و تایوان را در دوران پساکرونا بررسی کنیم.

دبیرستان‌های هلند در اواسط ژوئن بازگشایی می‌شود

در مدرسه اسپرینگ پلاسک در شهر هلند، کارکنان در اطراف میز دانش‌آموزان محافظ پلاستیکی نصب کرده و مواد ضدعفونی کننده همانند ژل و الکل در نظر گرفته‌اند. این اقدامات به عنوان بخشی از آماده‌سازی برای بازگشایی مجدد مدارس در شرایط کرونا است.

دولت هلند پس از کاهش شیوع کرونا در این کشور اعلام کرد که مدارس ابتدایی از 11 ماه مه مجدداً بازگشایی خواهد شد. رسا وان‌در اسلوئیز مسئول فنی و امور خدماتی مدارس هلند با اشاره به بازگشایی مدارس در این کشور گفت: «معلمان نگران بازگشایی مدارس نیستند؛ زیرا ما صفحه‌های قابل انعطافی را برای این شرایط خریداری کرده‌ایم تا در صورت سرفه کردن دانش‌آموزان از معلمان محافظت کنیم.»

گرچه مدارس فرانسه از 14 مارس تعطیل شده‌اند، بسیاری از مناطق از جمله «اسپیرینگ پلنک» برای تعداد معدودی از دانش‌آموزان که والدین آنها در دارای مشاغل مهم مانند مراقبت‌های بهداشتی کار می‌کنند، کلاس‌هایی برگزار کرده که بیشتر آن‌ها به صورت آنلاین است.

هر منطقه کشور فرانسه به‌صورت مجزا سیاست‌های مختلفی برای بازگشایی مدارس در نظر گرفته است، مناطق بزرگ این کشور برای جلوگیری از ازدحام دانش‌آموزان تصمیم دارند دانش‌آموزان را در روزهای متفاوت به‌صورت حضوری در کلاس پذیرش کنند. همچنین استفاده از ماسک پزشکی برای معلمان ضروری است، بازگشایی دبیرستان‌های این کشور نیز به اواسط ماه ژوئن موکول شده است.

استفاده از محافظ پلاستیکی در مدارس تایوان

یک مدرسه در پایتخت تایوان برای محافظت از دانش‌آموزان در برابر ابتلا به این ویروس، تقسیم کننده‌های زرد رنگی را روی میزهای آن‌ها قرار می‌دهد تا خطر ابتلا به ویروس هنگام تدریس و غذا خوردن دانش‌آموزان را کاهش دهد. در حالی که تعداد زیادی از کشورها، کلاس‌ها را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده‌اند، مدارس تایوان به طور عادی و با افزایش پروتکل‌های بهداشتی و زیستی، به صورت عادی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

به عنوان مثال از دانش‌‌آموزان دبستان دجیا در تایوان خواسته می‌شود تا قبل از ورود به محوطه مدرسه، کفش و دست خود را ضد‌عفونی کنند؛ همچنین یک نگهبان وظیفه دارد هر روز درجه حرارت بدن دانش‌آموزان را کنترل کند.

با وجود این، تقسیم‌کننده‌های زرد رنگ دانش‌آموزان از یکدیگر جدا می‌کند، همچنین دانش‌آموزان در طول تدریس موظف هستند از ماسک‌های جراحی استفاده کنند. لی چونگ هوی مدیر مدارس ابتدایی تایوان با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس گفت: «مدارس باید جامع‌ترین اقدامات را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام دهند. هزینه یک تقسیم کننده 1.66 دلار است.»

تو یو چی دانش‌آموز مقطع ابتدایی با اشاره به تقسیم‌کننده‌های کلاس درس گفت:‌ «من فکر می کنم با کمک این وسایل می‌توانیم از نزدیک شدن باکتری‌ها جلوگیری کنیم.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1071177

وب گردی

وب گردی