انصراف اینتر از جذب هافبک بارسلونا/ ثبت یک رکورد جدید در بوندسلیگا/ احتمال بازگشت لوشامپیونا بعد از تعطیلی!

با بسته خبری اخبار فوتبال جهان با ما همراه باشید.

ایسکانیوز-هادی شاه مرادی: حجم اخبار فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه‌مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال خارجی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

دورتموندی‌ها نیز به مبارزه برخاستند!

مرگ دلخراش جرج فلوید به دست افسر آمریکایی در روزهای اخیر در سراسر جهان به شدت خبرساز شده است و بسیاری در دفاع از سیاه پوستان و تقبیح نژادپرستی دست به تظاهرات و فعالیت های متفاوتی زده اند. این رویه در هفته های اخیر در بوندسلیگا نیز مشاهده شده و امروز نیز شاهد واکنش بازیکنان تیم های آلمانی به اتفاقات اخیر بودیم. بازیکنان بایرن مونیخ پیش از دیدار مقابل لورکوزن تی شرت هایی با هشتگ جهانی BlackLivesMatter بر تن کرده بودند و بازیکنان دورتموند نیز قبل از مسابقه با هرتابرلین به شکل دیگری واکنش نشان دادند. آنها با عباراتی چون «اگر عدالت نباشد صلح نخواهد بود» یا خط کشیدن روی رنگ ها و تاکید روی کلمه «انسان» انزجار خود را از رفتارهای نژادپرستانه نشان دادند.

اینتر از جذب هافبک بارسلونا منصرف شد

پس از بحران کرونا و مختل شدن شرایط اقتصادی بارسلونا، سران باشگاه امید زیادی به فروش برخی بازیکنان خود بسته اند. برای ایجاد یک توازن مالی در بودجه باشگاه و انجام خریدهای جدید، بارسا خوشبین است که بتواند تا 30 ژوئن(26 روز دیگر) بتواند حداقل 70 میلیون یورو از ناحیه فروش بازیکنان خود به دست بیاورد. یکی از بازیکنانی که در فهرست فروش باشگاه قرار دارد، آرتورو ویدال است. ستاره شیلیایی که دو سال پیش از بایرن به رئال پیوست، به دلیل نیمکت نشینی ها زمستان هم قصد جدایی داشت ولی تغییر مربی در بارسا برنامه های او را عوض کرد. تابستان اما به نظر باید منتظر جدایی قطعی او باشیم.

از اینترمیلان به عنوان مقصد بعدی ویدال نام برده می شد. از آنتونیو کونته سرمربی اینتر که در یوونتوس سابقه کار با ویدال را داشت، به عنوان یکی از مهمترین فاکتورهای این انتقال نام برده می شد؛ همچنین گفته می‌شد ویدال یکی از بازیکنانی است که اینتر در ازای واگذاری لائوتارو، از بارسا جذب خواهد کرد؛ اما امروز توتواسپورت ادعا کرد که اینتر به دلیل سن بالای ویدال، قید جذب او را زده است. در واقع به په ماروتا مدیر ورزشی اینتر بوده که چنین تصمیمی را گرفته و توانست رضایت کونته را هم جلب کند. گفته می شود راجا ناینگولان که به صورت قرضی راهی کالیاری شده بود، به اینتر باز می گردد و دیگر نیازی به جذب ویدال نخواهد بود. قرارداد ویدال 33 ساله با بارسا تا 2021 اعتبار دارد و او سال بعد می تواند به عنوان بازیکن آزاد راهی تیم بعدی خود شود.

پیانیچ: پی‌اس‌جی و چلسی نه؛ فقط بارسلونا!

میرالم پیانیچ ستاره بوسنیایی که چند سالی است در میانه زمین برای یووه خوش می درخشد، سخت مورد توجه بارسلونا قرار گرفته است. یوونتوس نیز مخالفتی با جدایی او ندارد ولی به این شرط که بارسا حداقل 50 میلیون یورو پرداخت کرده یا اینکه آرتور ملو را در عوض او واگذار کند. با مخالفت قاطعانه آرتور ملو این معاوضه منتفی شده و بارسا به دنبال راهی برای خارج کردن مذاکرات از بن بست است. طبق ادعای توتواسپورت، میرالم پیانیچ اخیرا پیشنهاد پی اس جی و چلسی را رد کرده و به سران یووه گفته است که فقط راهی بارسلونا خواهد شد.

او با بارسا به توافقات شخصی نیز دست یافته و باشگاه کاتالان که حالا باید مبلغی نقد برای جذب او پرداخت کند، ابتدا به فروش چند بازیکن فکر می کند تا بتواند بودجه لازم برای انتقال او را فراهم کند. انتقالی که به نظر زمان بر خواهد بود. از سوی دیگر یوونتوس ایمان دارد که پیانیچ بدون توجه به شایعات، در از سرگیری سری آ همه توانش را در زمین خواهد گذاشت تا در کورس قهرمانی یک مهره ارزشمند باشد. در ایتالیا همچنین بر این عقیده اند که آرتور ملو با گذشت زمان، از موضع خود عقب نشینی خواهد کرد و به خاطر دستمزد پایین و اینکه هنوز بازیکنی ثابت در بارسا نیست، قید ادامه کار را زده و برای پیوستن به یووه متقاعدخواهد شد که این اتفاق، مسیر برای انتقال پیانیچ به نوکمپ را هموار خواهد کرد. در واقع هرچند شایعات پیرامون رئال زیاد است و هر روز خبر از علاقه این باشگاه به بازیکنی جدید منتشر می شود؛ ولی واقعیت این است که رئال یک تابستان آرام و بدون فعالیت در بازار را پشت سر خواهد گذاشت.

تصمیم نهایی رئال در مورد نقل و انتقالات تابستانی

روز گذشته بود که نشریه بیلد خبر از رد پیشنهاد 80 میلیون یورویی رئال برای جذب کای هاورتز داد. رسانه های بارسلونا نیز ادعا کرده بودند رئال قصد دارد لائوتارو مارتینز را از چنگ بارسا در بیاورد. اخبار متفاوتی نیز در مورد علاقه رئال به حذب ارلینگ هالند و ادواردو کاماوینگا شنیده می شود ولی واقعیت این است که سران رئال تصمیم گرفته اند امسال هیچ خریدی نداشته باشند.

تا ماه مارس همه چیز روند عادی خود را طی می کرد و رئال در چند جبهه مشغول مذاکره با مهره های مدنظرش بود ولی شیوع کرونا همه چیز را متوقف کرد. به دلیل تعطیلی طولانی مدت لالیگا، رئال تاکنون متحمل ضرر اقتصادی 200 میلیون یورویی شده است و هرچند به دلیل پشتوانه مالی خوب و مدیریت صحیح باشگاه در چند سال اخیر، مشکل حادی برای پرداخت دستمزدها ایجاد نشد ولی هر اقدام برای یکی دو خرید بزرگ در تابستان، توازن مالی باشگاه را به هم خواهد زد. بی میلی سران رئال برای خریدهای جدید در شرایطی است که هر روز اخباری از جانب باشگاه بارسلونا در مورد جذب ستاره های بزرگ به گوش می رسد.

راموس در برنابئوی جدید بازنشسته می‌شود؟

مدیر برنامه‌ها و برادر سرخیو راموس، رنه، می‌گوید بازنشستگی او در استادیوم بازسازی‌شده برنابئو برای او گزینه‌ای ایده‌آل خواهد بود. قرارداد فعلی راموس 34ساله با رئال مادرید در سال 2021 منقضی می‌شود و هنوز از آینده او اطمینانی وجود ندارد. راموس که در حال حاضر بازوبند کاپیتانی لوس بلانکوس را به بازو می‌بنند با این تیم چهار بار قهرمان لالیگا و چهار بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده. او اولین بار در سال 2005 از سویا به رئال ملحق شده. درحالیکه استادیوم رئال، برنابئو این روزها در حال بازسازی است رنه برادر و ایجنت راموس درباره آینده او در رئال گفت: «ما تا جایی که بتوانیم این رابطه را حفظ خواهیم کرد. بازی کردن و بازنشسته شدن در برنابئوی جدید برای راموس سناریوی ایده‌آل خواهد بود. سرخیو از نظر بدنی آماده است و پیش از شروع مجدد این فصل لالیگا در اوج آمادگی قرار دارد.»

سرقت هویت نیمار برای دریافت کمک دولتی!

رسانه‌های برزیلی اعلام کردند هویت نیمار، ستاره بزرگ فوتبال برزیل در این کشور سرقت شده است. بر اساس این گزارش، فردی در برزیل با هدف دریافت کمک‌های دولتی به کارگران که با توجه به وضعیت وخیم اقتصادی ناشی از بحران کرونا اهدا می‌شود، دست به سرقت هویت نیمار زده است. بر اساس این گزارش، نیمار و نزدیکانش از این موضوع باخبر نبوده‌اند و بعد از تماس رسانه‌ها مطلع شده‌اند.

کی از اعضای تیم مدیریت برنامه‌های نیمار به رسانه‌های برزیلی گفت: «مشخص است که نیمار هرگز برای استفاده از این برنامه کمک‌های دولتی اقدام نکرده و ما نمی‌دانیم چه کسی می‌توانست دست به این اقدام بزند. نزدیکان و تیم نیمار از این موضوع اصلا باخبر نبودند و بعد از تماس رسانه‌ها بود که مطلع شدند.»

نیمار در حال حاضر بعد از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در بین تمام فوتبالیست‌های دنیا از نظر میزان درآمد مالی در رتبه سوم قرار دارد. نیمار هر سال درآمدی بالغ از 90 میلیون یورو دارد که چیزی نزدیک به 25 میلیون یوروی آن ناشی از درآمدهی تبلیغاتی است. از این گذشته اعلام شده که نیمار تنها از طریق حساب اینستاگرامی‌اش درآمدی معادل 7.5 میلیون یورو در سال دارد. او به ازای هر پست اینستاگرامی چیزی معادل 700هزار یورو از این شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کند.

نیمار در حال حاضر بازیکن پاری سن ژرمن است و شایعات زیادی درباره انتقال او به بارسلونا در تابستان جاری مطرح شده. گفته می‌شود باشگاه پاریسی تنها در صورت دریافت مبلغی معادل 180 میلیون یورو حاضر به واگذاری نیمار خواهد بود که با توجه به وضعیت اقتصادی باشگاه‌ها در میانه بحران کرونا پرداخت آن بعید به نظر می‌رسد.

احتمال بازگشت لوشامپیونا بعد از تعطیلی!

لیگ1 فرانسه تنها لیگ بزرگ اروپایی بود که در میانه بحران اپیدمی کرونا با تصمیم مقامات این کشور تعطیل شد و پاری سن ژرمن صدرنشین به عنوان قهرمان این فصل لیگ معرفی شد. ولی حالا یوفا اعلام کرد که با وجود تصمیم مقامات فرانسه ممکن است این لیگ تا پیش از تاریخ 2 آگوست یعنی 12 مرداد، به صورت پلی‌آف از سر گرفته شود. وقتی فرانسه تصمیم گرفت لیگ1 را تعطیل کند پاری سن ژرمن به عنوان قهرمان معرفی شد و دو تیم مارسی و رن که در رتبه‌های دوم و سوم جدول قرار داشتند هم جواز حضور در لیگ قهرمانان را به‌دست آوردند. دو تیم آمیان و تولوز هم که در قعر جدول حضور داشتند به لیگ2 سقوط کردند.

در این مدت باشگاه لیون که به دلیل قرار داشتن در رتبه هفتم جدول نتوانسته سهمیه اروپایی به‌دست بیاورد بیشترین اعتراض را به تصمیم فرانسه داشت. رئیس این باشگاه حتی تهدید کرده بود که علیه حکومت فرانسه اقدام قانونی انجام خواهد داد. حالا الکساندر سفرین، رئیس یوفا در اطلاعیه‌ای در این باره اعلام کرد: «قبل از هر چیز باید اعلام کنیم که تصمیم‌گیری درباره شکل و فرمت رقابتهای ملی به عهده فدراسیونهای ملی است. به خصوص با توجه به شرایط خاص بحران کرونا و تمهیداتی که هر کشور برای مبارزه با این شرایط در نظر گرفته است؛ ولی همانطور که یوفا چند هفته پیش اعلام کرد تصمیم مقامات فرانسوی برای تعطیلی فصل خیلی زود اتخاذ شد. با این حال، با توجه به اینکه فدراسیون‌های ملی می‌توانند در همکاری با مقامات مسئول کشورشان تاریخ مناسبی برای شروع مجدد رقابتهای ملی هر کشور تعیین کنند، تاریخ 2 آگوست 2020 تاریخ مناسبی برای پایان دادن به رقابت‌های ملی است.»

تکذیب حضور پسر زیدان در تیم ملی الجزایر

تیم ملی الجزایر خود را آماده حضور در مقدماتی جام جهانی 2022 می‌کند و امیدوار است با جمال بالماضی یکی از تیم های صعودکننده به جام جهانی قطر باشد؛ اما در هفته های اخیر شایعات حضور بازیکنان دو ملیتی در این تیم، جنجال های زیادی را به پا کرده و حالا سرمربی الجزایر نسبت به این شایعات واکنش نشان داده است.

جمال بالماضی درباره مذاکره با پسر زین الدین زیدان ستاره فرانسوی می‌گوید: «هیچ مذاکره ای با لوکا نداشته‌ام و اطلاعی از این مورد ندارم اما نمی‌دانم که فدراسیون صحبتی انجام داده یا خیر.» لوکا زیدان دروازه‌بان تیم رئال مادرید که به رسینگ سانتاندر رفته، به خاطر ملیت پدرش می‌تواند در الجزایر هم بازی کند. اما بازیکن بعدی جاناتان اشمیت است. اگرچه بالماضی حضور او را هم تکذیب کرده اما خود این بازیکن به فرانس فوتبال گفته که مذاکراتی را با فدراسیون داشته و اگر بتواند پاسپورت این کشور را دریافت کند، در تیم ملی الجزایر بازی می‌کند ولی این کار دشوار است. اشمیت دفاع راست تیم فرایبورگ است و بازیکنی شاخص در سطح فوتبال آفریقا محسوب می‌شود.

روزی که کی‌روش جانشین آرسن ونگر شد!

کارلوس کی‌روش حالا یکی از سرمربیان خارجی شناخته شده در فوتبال ایران است؛ اما سه دهه پیش از این، او چندان برای طرفداران ایرانی آشنا نبود اما در فوتبال دنیا با دو قهرمانی با پرتغال در جام جهانی جوانان، مورد توجه قرار گرفته بود. او سال ۱۹۹۶ یک سال پس از این که کارش در اسپورتینگ لیسبون به پایان رسیده بود، با پیشنهادی عجیب از کشور ژاپن مواجه شد. ناگویا گرامپس که سرمربی جوان و فرانسوی اش بعد از قهرمانی در جام امپراطوری به لندن رفته بود تا سرمربی آرسنال شود، به سراغ کارلوس کی‌روش رفت و او نیز این پیشنهاد را قبول کرد و سرمربی ناگویا شد.

کی‌روش تنها یک سال در ناگویا حضور داشت و این تیم را به نایب قهرمانی لیگ ژاپن و جام در جام آسیا هم رساند و البته همان راهی را رفت که ونگر رفته بود؛ یعنی از ژاپن به تیم های مطرح دنیا. آرسن ونگر در آرسنال باقی ماند اما کی‌روش در امارات، آفریقای جنوبی، منچستریونایتد، رئال مادرید، پرتغال، ایران و کلمبیا مربیگری کرد تا یکی از باتجربه‌ترین مربیان تاریخ فوتبال پرتغال لقب گیرد. او زمانی که پیشنهاد ناگویا گرامپس را قبول کرد، ۴۳ ساله بود. حالا اکانت رسمی جی لیگ با انتشار این تصویر، از مخاطبان خود خواسته تا پاسخ دهند آیا چنین روزی را به یاد می‌آورند که کارلوس کی‌روش جانشین آرسن ونگر شد؟ کی‌روشی که البته از نظر ظاهری تفاوت زیادی هم با وضعیت کنونی نداشته است.

رکورد دوندگی در بوندسلیگا شکسته شد

شب گذشته در بازی هفته سی ام بوندس‌لیگا با بورسیادورتموند، بازیکنان هرتابرلین بسیار دویدند. بهترین بازیکن پرتحرک «بانوی پیر» بوندس‌لیگا، «ولادیمیر داریدا» بود. هافبک 29 ساله تیم ملی جمهوری چک در این بازی از هفته سی ام لیگ آلمان، 14.65 کیلومتر دوید. حدنصابی که تاکنون سابقه نداشت. داریدا با وجود تلاشی که در مدت 90 دقیقه در کنار هم‌تیمی‌‌هایش کرد، شاهد باخت یک بر صفر از زنبورها بود. سایت ترانسفرمارکت ارزش وی را 4.5 میلیون یورو تخمین زده است. وی در فصل جاری 3 گل زده و 5 پاس گل داده است و هم اکنون در جدول در رده نهم قرار دارد.

کد خبر: 1071241

وب گردی

وب گردی