چه کسانی باید آزمایش کرونا بدهند؟/ حضور کودکان در اجتماعات ممنوع!

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: افرادی که بیشتر از سایرین از منزل خارج می شوند و محیط فعالیتشان پر تراکم است، در صورت داشتن علائم کرونا حتما باید مشخص شود که مبتلا به کرونا هستند یا نه.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شاهین علیزاده گفت: تشخیص بیماری کووید 19 از ۳ طریق دادن تست پی سی آر، سی تی اسکن ریه و داشتن علائم و تشخیص توسط پزشک صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در صورتی که تست کووید19 مثبت شود، فرد باید دو هفته در قرنطینه بماند و اگر بیماری توسط سی تی اسکن تأیید شود، بیمار باید ۷ روز پس از پایان علائم به جامعه باز گردد.

متخصص بیماری های عفونی افزود: در حال حاضر بیماران مبتلا به کرونا بیشتر علائمی نظیر تب با درجه پایین، ضعف، خستگی، سرفه، تنگی نفس، تهوع، درد شکم، اسهال دارند و در صورت داشتن این نشانه ها و همچنین ارتباط با فرد مبتلا، افراد باید تست بدهد و یا از طریق سی تی اسکن ریه نسبت به تشخیص این بیماری اقدام کنند.

در حال حاضر بیماران مبتلا به کرونا بیشتر علائمی نظیر تب با درجه پایین، ضعف، خستگی، سرفه، تنگی نفس، تهوع، درد شکم، اسهال دارند و در صورت داشتن این نشانه ها و همچنین ارتباط با فرد مبتلا، افراد باید تست بدهد

علیزاده ضمن تأکید به استفاده از ماسک به ویژه در مکان های با تراکم جمعیت بالا، گفت: بهتر است افراد در اجتماعات حضور نداشته باشند، اما در صورتی که مجبور شدند، حتما باید از ماسک استفاده کنند.

وی گفت: استفاده از ماسک هم سبب جلوگیری از مواجهه با افراد دیگر می شود و هم اینکه ترشحات تنفسی خود فرد را مدیریت می کند.

این متخصص بیماری های عفونی گفت: استفاده از ماسک نه تنها موجب بروز مشکلات تنفسی نمی شود، بلکه حکم بازدارندگی دارد و استفاده از آن برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا ضروری است.

علیزاده تأکید کرد: کودکان به هیچ وجه نباید در اجتماعات حضور داشته باشند، اما اگر آنها مجبور شدند در جمع حاضر شوند، باید در مدت کوتاهی در آنجا باشند و حتما از ماسک استفاده کنند، چرا که استفاده از ماسک برای کودکان در کوتاه مدت مشکلی به وجود نمی آورد.

وی افزود: با توجه به اینکه پی سی آر به مقدار کافی در کشور وجود دارد بهتر است ، افرادی هم که علائم خفیف کرونا را دارند یا از طریق آزمایش و یا از طریق سی تی اسکن نسبت به تشخیص دقیق اقدام کنند.

کودکان به هیچ وجه نباید در اجتماعات حضور داشته باشند، اما اگر آنها مجبور شدند در جمع حاضر شوند، باید در مدت کوتاهی در آنجا باشند و حتما از ماسک استفاده کنند

این متخصص بیماری های عفونی گفت: افرادی که آزمایش پی سی آر می دهند، باید تا دریافت جواب در قرنطینه بمانند و از ارتباط با سایر افراد خود داری کنند.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1071246

وب گردی

وب گردی