ساخت دستگاه رومیزی ضد کرونا در مرکز تحقیقات رباتیک و فناوری های نرم واحد تبریز 

دستگاه رومیزی ضد کرونا با پرتو فرابنفش در مرکز تحقیقات رباتیک و فناوری های نرم واحد تبریز  ساخته شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از تبریز، مرکز تحقیقات رباتیک و فناوریهای نرم واحد تبریز در راستای کمک به مبارزه با انتشار ویروس کرونا به تولید دستگاه ضدعفونی کننده با پرتو فرابنفش دست یافته است. این دستگاه ضدعفونی کننده می‌تواند در اماکن مختلف از ادارات و کارخانجات گرفته تا بانک‌ها و فروشگاه‌ها و منازل استفاده شود.
این دستگاه که دارای سیستم کنترل هوشمند با تایمر قابل تنظیم می باشد به صورت رومیزی طراحی شده است و قابلیت آن را دارد که برای از بین بردن انواع ویروس و باکتری ها استفاده شود. این دستگاه برای ضدعفونی کردن انواع تجهیزات شخصی (نظیر موبایل، کلید، خودکار، پول و چک...) در منازل و بخشهای اداری و تجاری قابل استفاده است.
هرگونه اشیایی که نیاز به ضدعفونی دارد، به مدت چند دقیقه درون این دستگاه قرار داده می شود تا با تابش پرتو فرابنفش تمامی ویروس ها و باکتری های احتمالی موجود بر روی اشیاء بی اثر شده وعملیات ضدعفونی آن ها به انجام رسد. اولین نمونه ساخته شده این دستگاه ضدعفونی کننده، جهت ضدعفونی کردن وسایل با ابعاد کوچک و برای موبایل و پول... کاربرد دارد.
این دستگاه بسته به کاربرد در ابعاد و قدرت اثربخشی مختلف قابل ساخت است.

دستگاه رومیزی ضد کرونا توسط رحیم رحمانی از اعضای دانشجویی مرکز تحقیقات رباتیک و فناوری های نرم واحد تبریز و با بهره گیری از خاصیت ضدعفونی کنندگی پرتو UVC در این مرکز طراحی و ساخته شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1071272

وب گردی

وب گردی