ماسک ژله ای پلیمری با قابلیت تعویض فیلتر در دانشگاه آزاد کرج ساخته شد

رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز از تولید ماسک ژله ای پلیمری با قابلیت تعویض فیلتر با همکاری مشترک مرکز تحقیقات مهندسی مواد پیشرفته دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و شرکت دانش بنیان سازه کامپوزیت کاوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، مصطفی مبلغی رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در خصوص تولید ماسک ژله ای در این واحد دانشگاهی افزود: این محصول پلیمری در راستای مبارزه و جلوگیری از شیوع روز افزون ویروس کرونا در واحد کرج ساخته شد که با دارا بودن دوام بالا و قابلیت تعویض فیلتر، قابلیت استفاده طولانی مدت داشته و بسیار مقرون به صرفه تر از ماسک های پارچه ای است.

وی ادامه داد: طراحی این محصول به گونه ای است که در مدت طولانی کیفیت مطلوب خود را از دست نمی دهد و قابل شستشو و ضدعفونی بوده و به همین دلیل در مراکز بیمارستانی، صنعتی، ساختمانی و .. قابل استفاده است.

مبلغی افزود: در طراحی و تولید این ماسک -که از جنس پلیمر کاملا شفاف می باشد - لایه ای از جنس پارچه کربن فعال با ضخامتی بسیار نازک برای ممانعت از ورود گازهای شیمیایی مانند دی اکسید کربن ، مونواکسید کربن ، کلر و... به کار رفته که از ورود ذرات ریز تا 3/0 میکرون جلوگیری می نماید.

وی با اشاره به دیگر امتیازات ویژه این محصول گفت: از دیگر قابلیت های قابل ملاحظه این ماسک پلیمری می توان به داشتن: خاصیت آنتی باکتریالی و آنتی ویروسی، قابلیت ضد عفونی با الکل و سایر مواد پاک کننده، مقاوم بودن در برابر آلاینده های روغنی و گرد غبار ، جاذب رطوبت و قابل استفاده در شرایط و محیط های مرطوب و شرجی و همچنین داشتن محفظه جابجایی هوای تصفیه شده اشاره کرد که علاوه بر گردش هوا از ایجاد رطوبت ، گرما و بخار جلوگیری می نماید.

رئیس دبیرخانه هیأت امنای البرز در پایان اظهار داشت: در حال حاضر دانش فنی طراحی و تولید محصول فوق تدوین شده و مرکز تحقیقات مهندسی مواد پیشرفته واحد کرج آماده راه اندازی و تولید محصول در مقیاس انبوه است.

کد خبر: 1071281

وب گردی

وب گردی