کرونا باعث کاهش تولید گازهای گلخانه ای شد

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران گفت: کرونا باعث شد تا فعالیت کارخانجات کاهش پیدا کرده و انتشار گازهای گلخانه ای کمتر شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در نشستی خبری گفت: به رغم گذشت نیم قرن از تصویب کنوانسیون های محیط زیستی همچنان دنیا با مشکل محیط زیست دست و پنجه نرم می کند.

وی افزود: امسال موضوع تنوع زیستی به عنوان شعار روز محیط زیست در نظر گرفته شد و شهرداری تهران هم شعاری با عنوان اکنون زمانی برای محیط زیست است انتخاب کرد.

انصاری گفت: یکی از دلایلی که روز جهانی محیط زیست امسال ب ه تنوع زیستی اختصاص پیدا کرد موضوع شیوع کرونا بود زیرا اگر تنوعات زیست محیطی فراموش شوند مشکلات عمده ای برای زندگی بشری ایجاد می شود.

وی ادامه داد: اهمیت موضوع ارزش های زیستی و تنوع زیستی بیش از هر چیزی به ما نشان داده شد و مشخص شد که بهم ریختگی نظم زیستی چه مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

انصاری گفت: اکوسیستم ها خودشان یک خود تنظیمی و یک خود ترمیمی دارند و اگر مردم به این خودترمیمی آسیب نرسانند گونه های مختلف زیست می تواند به بقای بشر کمک کند.

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران افزود: کرونا باعث شد تا کارخانجات کمتر فعالیت کنند و به این ترتیب گازهای گلخانه ای کمتر تولید شدند و کاهش رفت و آمدهای مردم در طبیعت هم باعث شد تا حیوانات زندگی بهتری را تجربه کنند.

وی ادامه داد: باید امید داشته باشیم که کرونا یک تجدید رفتار را برای ما نسبت به طبیعت ایجاد کند. البته روی نازیبای کرونا استفاده زیاد مواد شوینده و ضدعفونی کننده بوده است.

انصاری گفت: از سوی دیگر متاسفانه در این ایام پلاستیک هم بیش از اندازه مصرف شده و در کنار آن عدم تفکیک پسماندها باعث شد تا حجم انبوهی از زباله ها قبل از آنکه تفکیک شوند به دل خاک بروند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071282

وب گردی

وب گردی