مسافرت‌های متعدد عامل اصلی شیوع مجدد کرونا در استان لرستان است

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گفت: حضور خودروهای متعلق به شهرهای همجوار استان لرستان و مسافرت‌های متعدد، از دیگر عوامل شیوع مجدد این بیماری در این استان بود.

حسین قربانی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره وضعیت شیوع کرونا در این استان باتوجه به آغاز ایام امتحانات اظهار کرد: برخی شهرستان‌های استان لرستان طی روزهای آینده از لحاظ شیوع کرونا به مرز هشدار و ضعیت قرمز رسیدند. باتوجه به این شرایط، وضعیت استان را به صورت روزانه از طریق دانشگاه علوم پزشکی پیگیری می‌کنیم تا از برگزاری امتحانات به صورت حضوری در شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار دارند، اجتناب شود.

وی افزود: با این اوصاف اما تمامی زیرساخت‌های مناسب برای برگزاری امتحانات به حضوری و غیرحضوری فراهم شده است؛ ظرفیت سالن‌های امتحانات نسبت به ترم‌های قبل، به یک پنجم کاهش پیدا کرده است تا پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی به طور کامل رعایت شود. مواد ضدعفونی کننده و ماسک نیز در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

قربانی ادامه داد: باتوجه به بخش‌‎نامه‌های سازمان مرکزی و تاکیداتی که در این زمینه وجود دارد، تا حد امکان باید از بازگشایی خوابگاه‌های استان اجتناب شود تا شاهد مشکلات احتمالی در این راستا نباشیم. همچنین به کلیه دانشجویان برای استفاده از طرح تعاون اطلاع رسانی شده است تا در شهر محل سکونت خود امتحان بدهند. باتوجه به این موضوع، در تمامی واحدهای استان لرستان شرایطی را فراهم کرده‌ایم تا دانشجویان غیربومی در محل زندگی خود امتحان بدهند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد: وضعیت شهرهای استان لرستان به صورت روزانه از لحاظ شیوع کرونا متغیر است؛ باتوجه به آغاز امتحانات از 24 خردادماه، پس از استعلام نهایی از سازمان مرکزی دانشگاه و سنجش وضعیت از طریق دانشگاه علوم پزشکی، درباره نحوه برگزاری امتحانات تصمیم گیری خواهد شد. البته برخی شهرستان‌ها در وضعیت سفید نیز قرار دارند.

وی اضافه کرد: درحال حاضر باتوجه به شرایط فعلی، امکان برگزاری امتحانات به صورت حضوری وجود دارد؛ اما میزان شیوع کرونا، امری غیرقابل پیش بینی است و باید ببینیم تا روز آغاز امتحانات وضعیت استان چگونه خواهد بود.

قربانی با اشاره به عوامل شیوع مجدد کرونا در استان لرستان گفت: استان‌های همجوار استان لرستان در شیوع مجدد این بیماری تاثیر گذار بودند؛ استان خوزستان جزو استان‌هایی است که برخی شهرستان‌های آن در وضعیت قرمز قرار دارند و لذا رفت و آمد بین دو استان لرستان و خوزستان، جزو عواملی بود که شیوع مجدد کرونا را در پی داشت. همچنین حضور خودروهای متعلق به شهرهای همجوار استان لرستان و مسافرت‌های متعدد، از دیگر عوامل شیوع مجدد این بیماری بود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان استان لرستان باید بیش از گذشته نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساسیت داشته باشند تا به تدریج شاهد کاهش روند ابتلا به کووید19 در این استان باشیم. فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی، از جمله مواردی است که شهروندان باید به آن توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071291

وب گردی

وب گردی