فدراسیون‌نشین‌ها به سبک‌داری علاقه دارند؟!!

فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی اقدام به تاسیس انجمن کیک بوکسینگی کرده که ظاهرا هیچ مقبولیتی در جوامع بین‌المللی ندارد.

ایسکانیوز - ایمان میری: چندی پیش مسئولان فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی اقدام به تاسیس انجمنی با نام کیک بوکسینگ کردند و منوچهری را نیز به عنوان رئیس این انجمن معرفی کردند.

جدا از بحث اینکه این انجمن با چه هدف و یا سبک و سیاقی تشکیل شده نکته قابل توجه اینجاست که ظاهرا انجمن مذکور مورد تایید مجامع بین المللی یا لااقل شورای المپیک آسیا نیست.

اخیرا شورای المپیک آسیا اعلام کرد که رشته کیک بوکسینگ جواز حضور در بازی های داخل سالن 2021 را به‌دست آورده است؛ اما نکته قابل تامل اینجاست که به صراحت ذکر شده که کیک بوکسینگ واکو این اجازه را خواهد داشت.

کیک بوکسینگی که نه تنها زیر مجموعه فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی نیست، بلکه ظاهرا هیچ علاقه ای نیز به حضور در این فدراسیون ندارد.

به هر صورت باید دید برخی مسئولین وزارت ورزش و جوانان که ظاهرا این روزها تمرکز زیادی هم روی برنامه های این فدراسیون دارند در این مورد چه تصمیمی خواهند گرفت.

تغییر نام این فدراسیون از فدراسیون ورزش های رزمی به انجمن های ورزش های رزمی خود گواه حمایت وزارت ورزش و جوانان از مسئولین جدید این فدراسیون است؛ زیرا اگر اشتباه نکرده باشیم این طرح در زمان ریاست محمود رشیدی نیز مطرح شده بود ولی هیچ گاه اجرایی نشد. تغییر نامی که با هدف جمع کردن تمام سبک ها و انجمن های رزمی در یک فدراسیون صورت گرفته ولی لااقل تا به امروز این اتفاق نیفتاده و شواهد نیز نشان می دهد که احتمالا نخواهد افتاد.

قطعا انجمن ها و سبک هایی که بیرون از این فدراسیون فعالیت می کنند رفتار و تصمیمات مسئولین جدید را رصد کرده و شاید آنها نیز مانند بسیاری به این می اندیشند که ظاهرا امروز در این فدراسیون سبک داری برای مسئولین جذابیت بیشتری تا مدیریت و تشکیل تیم های ملی را دارد.

با بررسی تصمیمات و برنامه هایی همچون تاسیس سامانه های یکپارچه سازی صدور احکام به سبک و سیاق مورد نظر شاید کمی از جذابیت سبک داری برای علاقه‌مندان روشن شود.

به هر صورت امیدواریم وزرات ورزش و جوانان با تمرکز و دقت بیشتری فعالیت های این فدراسیون را مورد بررسی قرار دهند تا به این ترتیب شاهد فعالیت و سرمایه گذاری روی انجمن ها و سبک هایی باشیم که لااقل در جوامع بین المللی مورد تایید باشند.

کد خبر: 1071308

وب گردی

وب گردی