پیش‌بینی خودکشی افراد با هوش مصنوعی

محققان دانشگاه استرالیای غربی با استفاده از هوش مصنوعی در حال ایجاد سیستمی هستند که احتمال خودکشی افراد در معرض خطر را پیش‌بینی می‌کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تیم تحقیقاتی دانشگاه استرالیای غربی در تلاش‌اند تا سیستمی را ایجاد کند که چارچوب ارزیابی خطر را که توسط ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی استفاده می شود، بهبود بخشند.

روش فعلی برای پیش بینی خطر خودکشی یا صدمه زدن فرد به خود، ذهنی است و می تواند تحت تأثیر تجربه ارزیابی کننده، نتایج منفی اخیر و سوگیری های دیگر قرار بگیرد.

محققان با توسعه یک سیستم مبتنی بر رایانه و با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی می توانند فاکتورهای موجود در رفتار واقعی را که پیش بینی کننده های بهتر ریسک هستند را تعیین کنند.

این سیستم به عنوان یک ابزار همراهی ساخته می‌شود که در کنار مدل‌ها و پروتکل های ارزیابی ریسک فعلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پروفسور محمد بن-عمون از گروه علوم کامپیوتر و مهندسی نرم افزار گفت: سیستمی که بتواند با موفقیت پیش بینی خودکشی را بهبود بخشد، پیامدهای جهانی دارد.

بن-عمون اعلام کرد که این سیستم برای جاهایی که متخصص بهداشت و روان برای انجام تجزیه و تحلیل کم باشند بسیار مفید خواهد بود.

دارجیندر روپرای، مشاور روانپزشک گفت: بخش بالایی از افرادی که به سمت خودکشی تمایل دارند اغلب دارای بیماری روانی از جمله افسردگی رنج هستند.

این محقق گفت که سیستم هوش مصنوعی می تواند توسط ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی برای کمک به خطر خودکشی یا ارزیابی استفاده شود تأثیر بسیار مثبتی در مراقبت از بیماران دارد.

محققان همچنین در حال شناخت چهره به عنوان ابزاری برای شناسایی وضعیت روحی فرد و پیش بینی احتمال بروز پیامدهای جانبی هستند.

بن-عمون گفت تشخیص چهره به طور فزاینده ای برای ردیابی و نظارت انجام می شود؛ اما به طور کلی هوش مصنوعی با روش های جدید تأثیر چشمگیری در زندگی انسان می گذارد.

وی گفت: توانایی تشخیص چهره برای شناسایی بیماران در معرض خطر خودکشی انقلابی در حوزه روانپزشکی است و پیامدهای فراتر از پیش بینی خطر دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071326

وب گردی

وب گردی