غربالگری دانش‌آموزان قبل از ورود به جلسه امتحان/ استفاده از ماسک الزامی است

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش به تشریح مفادی از پروتکل بهداشتی مقابله با کرونا در زمان امتحانات نهایی پرداخت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، خسرو ساکی در ارتباط زنده با بخش «باسخن‌گویان» برنامه رویداد با اشاره به آغاز به کار امتحانات نهایی در ۶هزار و ۷۸۰ حوزه برای ۶۶۰ هزار دانش آموز گفت: امتحانات تا شانزدهم تیرماه ادامه می‌یابد. از بین ۱۲ پایه تحصیلی، ۱۰ پایه به صورت غیر حضوری و با اتکا به نظر حرفه‌ای معلمان تعیین تکلیف و نمره پایانی را دریافت خواهند کرد؛ اما در پایه نهم و دوازدهم امتحانات به‌صورت حضوری برگزار می‌‌شود. امتحانات پایه نهم بصورت مدرسه‌ای و زمان، طراحی سوال و تصحیح اوراق بر اساس شرایط مدرسه تعیین تکلیف می‌شود ولی امتحان نهایی در پایه سوم متوسطه و پیش دانشگاهی در دو بخش سوال و امتحان یکسان برای کل دانش آموزان کشور صورت می‌گیرد.


طرح زوج و فرد این بار در آموزش و پرورش


به گفته ساکی 2 گروه تجربی و ریاضی در روزهای زوج و گروه علوم انسانی و معارف اسلامی در روزهای فرد اقدام به برگزاری امتحانات می‌کنند. اگر اولیا و دانش‌آموزان در خصوص عدم رعایت پروتکل بهداشتی مسئله‌ای را مشاهده کردند، با مراجعه به سایت وزارت آموزش و پرورش یا مرکز سنجش به ما اطلاع دهند.

ساکی با اشاره به مفادی از پروتکل بهداشتی در زمان امتحانات گفت: فاصله هر صندلی باید حدود دو متر باشد و اگر کمتر از این میزان بود، نیاز به پیگیری است و ما به سرعت تیم‌های نظارتی را عازم حوزه اجرایی می‌کنیم.


گندزدایی صندلی‌ها روزانه انجام می‌شود


این مقام مسئول در آموزش و پرورش از افزایش ۵۹ درصدی تعداد حوزه‌های اجرایی امتحانات نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: گندزدایی کلیه سطوح و صندلی‌ها زیر نظر مراقبین بهداشت بصورت روزانه و بعد از امتحانات صورت می‌گیرد. همچنین مراقبان بهداشت و سلامت در مبادی ورودی حوزه‌ها با استفاده از تب سنج اقدام به غربالگری می‌کنند و این افراد جدا از سایر دانش‌آموزان امتحان می‌دهند.



فرم حضور و غیاب دانش آموزان حذف شده است

ساکی گفت: پوسترهای آموزشی که رفتار بهداشتی متناسب با شرایط را به دانش‌آموزان یادآوری کند، در سالن اجرا و مبادی ورودی نصب شده است و همه دانش‌آموزان ملزم به استفاده از ماسک هستند.

وی همچنین از تلاش‌های مجدانه وزارتخانه متبوع‌اش در فراهم کردن تنها ۱۰درصد ماسک برای دانش‌آموزانی که همراه داشتن اقلام بهداشتی را فراموش کرده‌اند خبر داد و گفت: فرم حضور و غیاب دانش‌آموزان که در گذشته بصورت لیست دست به دست می‌چرخید حذف شده و هر دانش آموز باید به صورت فردی لیست شخصی خود را پر کرده و به مراقب تحویل دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071411

وب گردی

وب گردی