امتحانات دانشجویان واحدهای بوشهر و دشستان به تعویق افتاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر از برگزاری امتحانات دروس عمومی به صورت برخط و تعویق تاریخ امتحانات دروس تخصصی در واحدهای بوشهر و دشتستان تا تعیین تکلیف و تغییر وضعیت این شهرها وتأیید مراجع ذی‌صلاح خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اسماعیل عبدالهی با اشاره به دستورالعمل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری امتحانات پایان ترم و تأکید بر رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی، خاطرنشان کرد: با توجه به مجوز سازمان مرکزی و زیرساخت مناسب فناوری واحدها و مراکز دانشگاهی استان، امتحانات دروس عمومی کلیه واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر به صورت بر خط و روی سامانه سیدا برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر برنامه‌ریزی مناسب به‌منظور برگزاری مطلوب امتحانات و رفع دغدغه و کاهش استرس دانشجویان و خانواده ایشان که از مهم‌ترین اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی است، اظهار کرد: امتحانات دروس عمومی پایان نیمسال دوم، در بازه زمانی ۲۴ لغایت 27 خرداد برگزار می شود.

عبدالهی با تأکید بر اینکه ملاک برای ثبت نمره در سوابق تحصیلی دانشجویان، شرکت در آزمون آنلاین خواهد بود، یادآور شد: نمره اعلام شده آن دسته از دانشجویان که دوره‌های مربوط به دروس معارف را از طریق ثبت‌نام در سایت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سپری کرده‌اند کافی نیست و تنها بخشی از نمره را در برخواهد گرفت و برای قبولی باید در امتحان مربوطه مطابق با مطالبی که توسط اساتید در کلاس (حضوری و یا مجازی) تدریس کرده‌اند، شرکت کنند.

دبیر هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه تمهیدات مناسبی برای دانشجویان غیربومی به منظور کاهش تردد مخاطره‌آمیز بین شهرها توسط سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اندیشیده شده است، عنوان کرد: آن دسته از دانشجویان که محل اقامتشان خارج از استان بوده و منع آموزشی ندارند در صورت تمایل برای شرکت در طرح تعاون و امتحان حضوری در واحد دانشگاهی محل سکونت خود، حداکثر تا تاریخ 22/3/99 می‌توانند با مراجعه به نشانی azmoon۹۹.iau.ac.ir برای ثبت‌نام اقدام کنند.

عبدالهی با اشاره به دستور العمل اصلاحیه تقویم آموزشی و امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص تصمیم گیری نحوه برگزاری امتحانات واحدها و مراکز دانشگاهی دارای کمتر از 1000 دانشجو به صورت استانی توضیح داد: امتحانات دروس تخصصی مطابق تاریخ های درج شده در کارت امتحانی دانشجویان در واحدهای تنگستان، خارگ، دیلم، گناوه، خورموج، دلوار، مرکز دیر، جم و سما به صورت برخط ( آنلاین) خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر ضرورت اهتمام حداکثری به سلامتی دانشجویان و کارکنان اعلام کرد: با توجه به وضعیت خاص اپیدمی کرونا در شهرستان های بوشهر و دشتستان، فعلاً امکان برگزاری حضوری امتحانات دروس تخصصی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود ندارد و امتحانات تا اطلاع ثانوی به تعویق خواهد افتاد و چنانچه مجوزهای لازم جهت برگزاری غیر حضوری امتحانات دروس تخصصی صادر و ابلاغ شود، مراتب از طریق سایت دانشگاه و کانال های ارتباطی دانشگاه به اطلاع دانشجویان خواهد رسید. همچنین دانشجویان جهت اطلاعات بیشتر با شماره های دانشگاه محل تحصیل خود تماس حاصل نمایند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: امتحانات دوره دکتری تخصصی نیز بر مبنای آزمون شفاهی برخط به تشخیص استاد و با هماهنگی آموزش برگزار می شود.

کد خبر: 1071420

وب گردی

وب گردی