واکنش صالحی‌امیری به بحث لغو المپیک/ تمهیدات عجیب بهداشتی برای بازیکنان NBA/ حذف مرد شماره دو اسنوکر جهان از لیگ قهرمانان

با بسته خبری منهای فوتبال با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار ورزش‌های ایران و جهان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در گروه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار سایر ورزش‌ها، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

صالحی‌امیری: تاکنون حرفی از لغو المپیک نبوده

ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک با حضور وزیر ورزش و جوانان و روسای کمیته ملی المپیک و پارالمپیک امروز تشکیل جلسه داد تا درباره مسائل روز ورزش به ویژه برنامه ریزی برای حضور ورزشکاران ایرانی در بازی‌های ساحلی چین بحث و بررسی صورت بگیرد.

صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک در جلسه ستاد عالی بازی‌ها که با محوریت مسابقات بازی‌های ساحلی ۲۰۲۰ سانیا برگزار شد، گفت: براساس شواهد و اظهارات مسئولین IOC و شورای المپیک آسیا امکان برگزاری مسابقات المپیک توکیو و بازی‌های ساحلی چین در تاریخ مقرر وجود دارد. البته این نکته نیز مورد توجه قرار گرفته که در صورت بروز موج جدید کرونا در آسیا، بحث قرنطینه مجدد و عدم کشف واکسن این ویروس، امکان برگزار نشدن این دو رویداد وجود دارد. تاکنون هیچ مکاتبه‌ای مبنی بر لغو مسابقات ساحلی و همچنین المپیک و پارالمپیک برای کشورها ارسال نشده است.

قرنطینه بازیکنان NBA در صورت ترک اورلاندو

ادامه رقابت‌های لیگ بسکتبال NBA در حالی از 10 مرداد به صورت متمرکز در شهر اورلاندو آغاز می‌شود که مسئولان لیگ قوانین سختگیرانه‌ای را برای این رقابت‌ها در نظر گرفته‌اند.

اورلاندو محل برگزاری مرحله پلی‌آف است و هر بازیکنی که این شهر را ترک کند، برای بازگشت به آن باید 10 روز در قرنطینه بماند و دو بار هم تست کرونایش منفی باشد.

این رقابت‌ها با حضور 22 تیم برگزار می‌شود و تیم‌ها از 31 خرداد می‌توانند نقل و انتقالات را انجام دهند.

همچنین طبق تصمیم دیگری هر بازیکن تنها می‌تواند 3 نفر از اعضای خانواده خود را به همراه داشته باشد.

کرونا رالی قهرمانی جهان را در انگلیس لغو کرد

مسابقات جهانی رالی در انگلیس با توجه به شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری این بیماری در سال 2020 برگزار نخواهد شد.

قرار بود رالی قهرمان جهان 2020 در انگلیس در روزهای 29 اکتبر تا یک نوامبر (8 تا 11 آبان) برگزار شود.

پیش از این شیوع ویروس کرونا باعث لغو رالی قهرمانی جهان در کشورهای پرتغال، کنیا، فنلاند و نیوزیلند شده بود. همچنین رالی‌های آرژانتین و ساردینی نیز شاید لغو و به تاریخ‌های دیگری موکول شوند.

سلطانی‌فر: سلامتی ورزشکارانمان از اهم موضوعات است

مسعود سلطانی در در جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک وپارالمپیک که با محوریت بازی‌های ساحلی چین برگزار شده بود، گفت :برای حضور در رویدادهای ورزشی باید ملاحظاتی را داشته باشیم که مهمترین آن ، رعایت مسائل بهداشتی است که با توجه به شیوع ویروس کرونا باید مورد توجه قرار بگیرد.

سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به احتمال برگزاری رویدادهای مهم ورزشی در زمان مقرر اظهار داشت: برای حضور موفق در مسابقاتی که قرار است ۴ یا پنج ماه آینده برگزار شود، نیازمند این است که اردوها و تمرینات از هم اکنون آغاز شود.

وی با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی و دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: این موضوع یکی از الزامات است چرا که اولویت اصلی ما سلامت ورزشکاران است.

سلطانی‌فر همچنین درخصوص این موضوع که گفته می‌شود به دلیل ویروس کرونا احتمال تعویق بازی‌های ساحلی آسیا وجود دارد گفت: تاکنون هیچ نامه‌ای مبنی بر لغو این مسابقات ارائه نشده برهمین اساس باید بر روی رشته‌هایی که مورد تایید کمیته ملی المپیک برای حضور در بازی های ساحلی است برنامه ریزی شود.

آغاز مسابقات دوومیدانی‌ در ایران از ۲۶ تیرماه

تقویم نهایی مسابقات دوومیدانی از طریق فدراسیون این رشته منتشر شد که بر اساس آن رقابت ورزشکاران از ۲۶ تیر آغاز می‌شود.

به این ترتیب بانوان ۲۶ تیر در مسابقه جایزه بزرگ رقابت می‌کنند و پس از آن و در روز ۲۷ تیر مسابقات در بخش مردان برگزار می‌شود.

بر اساس این تقویم ورزشکاران دوومیدانی در ۲۹ مسابقه داخلی و ۶ رقابت برون مرزی حاضر می‌شوند.

طباطبایی: کادرفنی تیم ملی فعلاً تغییری نخواهد داشت

رامین طباطیایی در خصوص برگزاری لیگ بسکتبال اظهار داشت: جلساتی با کارشناسان در این رابطه برگزار کرده‌ و کنار آن هم کارگروه‌هایی تشکیل داده‌ایم تا برای فصل جدید برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم. از تیر فراخوان خواهیم گذاشت برای باشگاه‌ها تا از آن همان زمان تمرینات خود را هم شروع کنند تا در شهریور بازی‌های لیگ را آغاز کنیم.

وی در رابطه با تغییر در کادرفنی تیم ملی گفت: تیم ملی فعلاً تغییری نخواهد داشت و منتظر زمان‌بندی شروع مسابقات از سوی فدراسیون جهانی و آسیا هستیم.

حذف مرد شماره دو اسنوکر جهان از لیگ قهرمانان

چند روزی است که لیگ قهرمانان اسنوکر به عنوان اولین ورزش در بریتانیا بعد از شیوع کرونا شروع به کار کرده است.

بازیکنان که پس از حدود سه ماه در این مسابقات شرکت کرده با چالش های زیادی رو به رور شدند. برای اولین بار در این مسابقات مرد شماره ۸۳ جهان موفق شد با حذف بازیکن دوم جهان به مرحله بعد این مسابقات صعود کند.

از اتفاقات جالب این بازی می توان به حذف نیل رابرتسن اسنوکرباز حرفه‌ای چپ‌دست اهل استرالیا اشاره کرد. قهرمان سابق جهان در بازی افتتاحیه خود با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب مرد شماره ۸۳ جهان یعنی اشلی کارتی شد و پس از تساوی در بازی بعدی خود با کن دوهرتی از مسابقات حذف شد. همچنین او که در گروه ۱۶ این مسابقات حضور داشت تنها به یک پیروزی آن هم با نتیجه سه بر یک دست یافت.

اما دیگر مدعی این رقابت ها یعنی رونی اُ سالیوان در گروه ۱۰ این رقابت ها موفق به کسب سه پیروزی شد و به مرحله بعدی صعود کرد. او در مرحله مقدماتی به حریفان هیچ امتیازی نداد. رونی باید برای راهیابی به گروه فینال این مسابقات با اسنوکر بازانی همچون استوارت بینگام به رقابت بپردازد.

شیری: اگر شرایط فراهم باشد المپیکی می‌شوم

بهنام شیری در خصوص نحوه تمرینات خود در کشور بلاروس زیر نظر جورجی کولنوچنکو اظهار داشت: در سه ماه نخست، تمریناتم در بلاروس خیلی خوب پیگیری می‌شد به نحوی که حتی مربی‌ام از این آمادگی که من داشتم ابراز رضایت کرده بود اما درست از زمان کرونا هم روند تمریناتم کُند پیش رفت و هم به دلیل برخی مسائل دیگر قسمت نشد تا به همکاری خودم با این مربی بلاروسی ادامه دهم.

شیری در خصوص شانس خود برای المپیکی شدن گفت: در همین جا اعلام می‌کنم اگر از لحاظ شرایط اردو و مربی مشکلی نداشته باشم دور از دسترس نخواهد بود تا من هم بتوانم مانند احسان حدادی المپیکی شوم. به نظرم اگر امکانات خوب باشد می‌توانم در المپیک جزو هشت نفر اول قرار بگیرم.

انتصاب نایب رئیس بانوان فداسیون دوچرخه سواری

پس از مدت‌ها خالی ماندن پست نایب رئیسی بانوان فدراسیون دوچرخه سواری، سرانجام خسرو قمری فردی را به این سمت منصوب کرد.

اشرف ساکی که پیش از این سابقه نایب رئیسی هیات بانوان استان را هم در کارنامه دارد، قرار است به عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون آغاز به کار کند.

خسرو قمری، رئیس فدراسیون با اعلام این خبر گفت: فردی که انتخاب کردیم مورد تایید معاونت بانوان وزارت ورزش بود و آشنا به کار و فردی موجه است که به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.

پیش از این مرجان محمودی، نایب رئیس بود که از سمت خود استعفا داده بود. وی دلیل استعفایش را نداشتن اختیار عنوان کرده بود.

کد خبر: 1071424

وب گردی

وب گردی