ثبت نام ۲۳ هزار دانشجو در سامانه انتخاب محل امتحانات دانشگاه آزاد

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و شبکه علمی دانشگاه آزاد اسلامی از ثبت‌نام قطعی بیش از ۲۳ هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه انتخاب محل امتحانات پایان ترم این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مسعود همتی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و شبکه علمی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به راه‌اندازی سامانه انتخاب محل امتحانات پایان ترم دانشجویان، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در راستای حفظ سلامت دانشجویان، آرامش خاطر خانواده ها و جلوگیری از سفرهای بین شهری، اقدام به راه‌اندازی سامانه http://azmoon99.iau.ac.ir کرده است، گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با مراجعه به این سامانه می‌توانند نزدیک‌ترین واحد دانشگاهی محل سکونت خود را به عنوان محل برگزاری امتحانات پایان ترم خود انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵ درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی غیربومی هستند، اظهار داشت: با توجه به ویژگی خاص دانشگاه آزاد اسلامی از جمله شبکه گسترده این دانشگاه و دارا بودن بیش از ۴۰۰ واحد و مرکز دانشگاهی در سراسر کشور، امکان برگزاری امتحانات پایان ترم به صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فراهم است. از این رو، مرکز فناوری اطلاعات و شبکه علمی دانشگاه آزاد اسلامی با مشارکت سایر بخش‌های دانشگاه و با طراحی سامانه مذکور، شرایط برگزاری امتحانات دانشجویان در نزدیکترین واحد دانشگاهی محل سکونت را فراهم کرده است.

همتی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای استفاده از این سامانه می‌توانند با تلفن‌های همراه هوشمند که دارای سیستم عامل اندروید نسخه ۵ به بالاست، در این سامانه ثبت‌نام و لیست دروس، تاریخ دقیق امتحانات و آدرس واحدهای دانشگاهی را مشاهده و واحد مورد نظر را برای برگزاری امتحانات انتخاب کنند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و شبکه علمی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر امنیت بالای سامانه امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پس از بارگذاری اطلاعات، تمامی دانشجویان متقاضی استفاده از فرصت میهمانی امتحانات پایان ترم، سوالات امتحانی به صورت رمزگذاری شده در سامانه بارگذاری شده و در ساعت برگزاری امتحان بر روی تلفن همراه دانشجویان قابل رویت است. دانشجویان پس از مشاهده سوالات، پاسخ سوالات را بر روی برگه های امتحانی نوشته و در پایان آن را به مجریان امتحان تحویل می‌دهند.

وی افزود: پس از پایان ساعت امتحان، پاسخ‌ها از طریق سامانه برای اساتید دانشجویان ارسال و نسخه فیزیکی پاسخ‌ها نیز به واحد مبدأ ارسال می‌شود.

همتی با بیان اینکه رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی استفاده حداکثری از ظرفیت فناوری اطلاعات و فضای مجازی است، گفت: تمام تلاش ما ایجاد آرامش برای دانشجویان و خانواده آنهاست، از این رو خود را موظف به رفع نواقص و پاسخگویی به سوالات دانشجویان می‌دانیم، به طوری که در دو روز گذشته کارشناسان فنی این مرکز به بیش از ۲۱۰۰ تماس تلفنی و پیام دانشجویان پاسخ دادند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و شبکه علمی دانشگاه آزاد اسلامی از استقبال گسترده دانشجویان از سامانه انتخاب محل امتحانات پایان ترم خبر داد و گفت: در ۳۶ ساعت گذشته بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو با مراجعه به سامانه، ثبت نام اولیه خود را انجام دادند و بیش از ۲۳ هزار دانشجو ثبت نام خود را برای انتخاب محل امتحانات پایان ترم فطعی کرده‌اند.

وی در پایان گفت: روند ثبت نام دانشجویان تا پایان روز پنج‌شنبه ۲۲ خرداد ادامه دارد و دانشجویان می توانند با مراجعه به این سامانه واحد دانشگاهی مورد نظر خود را برای امتحانات پایان ترم انتخاب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071436

وب گردی

وب گردی