حاج‌صفی: تمام بازیکنان کرونا را در یک قدمی خود می‌بینند

بازیکن تیم فوتبال تراکتور گفت: فکر و ذکر تمام بازیکنان کروناست و همه این بیماری را در یک قدمی خود می‌بینند‌

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، احسان حاج‌صفی در گفت‌و‌گو با رسانه باشگاه تراکتور تبریز، اظهارداشت: روز گذشته آزمایش PCR برای سومین بار از اعضای تیم ما گرفته شد که متاسفانه جواب تست شش نفر مثبت اعلام شده و همین موضوع، تمرکزمان را بهم زده است.

وی در ادامه افزود: فوتبال ورزش گروهی است و قابل قیاس با مشاغل دیگر و سایر رشته‌های ورزشی نیست، بازیکنان حین بازی و تمرینات باهم برخورد دارند و همین موضوع احتمال انتقال کرونا در بین اعضای تیم را افزایش می‌دهد. تمامی بازیکنان تراکتور کرونا را در یک قدمی خود می‌بینند و فکر و ذکرمان درگیر همین موضوع است.

حاج‌صفی با تاکید بر اینکه دلیل و توجیه مسئولان امر برای آغاز مجدد تمرینات و برگزاری بازی‌ها مشخص نیست، گفت: روزانه هزاران نفر به کرونا مبتلا شده و ده‌ها نفر جانشان را از دست می‌دهند، در این وضعیت حرف زدن از آغاز بازی‌ها هیچ منطق و توجیهی ندارد. به نظر من کسانی که از آغاز بازی‌ها حرف می‌زنند، به سلامت جامعه و خانواده‌ بازیکنان هیچ ارزشی قائل نیستند.

وی با اشاره به پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی به باشگاه‌ها، گفت: آقایان پروتکل مشابه لیگ‌های اروپایی را به باشگاه‌های ایرانی ابلاغ کرده‌اند، ولی واقعیت این است که امکانات ما قابل قیاس با آنها نبوده و به همین دلیل یکسری از این موارد بهداشتی قابلیت اجرایی ندارند. همچنین فراموش نکنیم که به‌جز چند باشگاه، وضعیت مالی اکثر تیم‌ها مناسب نبوده و برخی باشگاه‌ها حتی توان تامین هزینه همین تست کرونا را هم ندارند.

بازیکن تیم تراکتور با بیان اینکه فوتبال و قهرمانی همه چیز نیست، ادامه داد: سلامت ورزشکاران و خانواده آنان خیلی مهمتر از فوتبال است. افرادی که مصرانه به دنبال آغاز مسابقات هستند، می‌توانند با شرایط ما تمرین کرده و کنارمان حضور داشته باشند؟ باور کنید هر لحظه فکرمان درگیر کروناست.

حاج‌صفی تاکید کرد: بهترین تصمیم در شرایط کنونی، پایان لیگ نوزدهم است، معتقدم با برنامه‌ریزی بهتر و پروتکل‌های بهداشتی منطقی‌تر، می‌توان لیگ بیستم را در فصل پاییز استارت زد.

بازیکن تیم فوتبال تراکتور با اشاره به اظهارات اخیر وزیر محترم بهداشت، بیان کرد: دکتر نمکی اعلام کرده «شرایط عادی نیست» و به نوعی حجت را تمام کرده است. ایشان تنها یک سفر رفته است، اگر مانند اعضای تیم‌ها بیش از 10 سفر را در حدود 45 روز بروند، چه شرایطی پیش می‌آید.

وی در ادامه اضافه کرد: مسئولیت عواقب برگزاری مسابقات در شرایط کنونی بر عهده کیست؟ این سئوال و خواسته تمامی فوتبالیست‌ها و تیم ها است که مسئولیت به مخاطره افتادن سلامتی ما و خانواده‌هایمان را چه کسی بر عهده خواهد گرفت؟ وزارت بهداشت؟ وزارت ورزش؟ فدراسیون فوتبال یا سازمان لیگ؟ چه ارگانی سلامتی ما را تضمین می‌کند که دستور برگزاری مسابقات را صادر کرده‌اند.

حاج‌صفی در پایان اظهاراتش با بیان اینکه برگزاری بازی‌ها در شرایط کرونایی که توام با ترس و دلهره هست، آینده بازیکنان را به شدت تهدید می‌کند، به این موضوع نیز تاکید می‌کنم که تراکتور از هیچ رقیبی نمی‌ترسد و به حد کافی رقبایش را شکست داده است؛ تنها حرف و دغدغه‌ی ما بازیکنان، سلامت خود و خانواده‌مان است. اگر خدای ناکرده یک نفر از اعضای خانواده‌مان کرونا بگیرند، مقصر کسانی هستند که مجوز شروع بازی‌ها را صادر کرده‌اند و باید پاسخگو باشند.

کد خبر: 1071448

وب گردی

وب گردی