تشکیل کارگروه ویژه به‌منظور پیگیری بیمه هنرمندان صنایع‌دستی

معاون وزیر میراث فرهنگی از تشکیل کارگروه ویژه به‌منظور پیگیری بیمه هنرمندان صنایع‌دستی خبرداد.

به‌گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پویا محمودیان، معاون وزیر میراث فرهنگی درباره بیمه فعالان صنایع دستی گفت: موضوع بیمه همواره یکی از مهمترین مطالبات هنرمندان صنایع‌دستی است که مطالبه به‌حقی است، به همین منظور در نشستی روز دوشنبه 19 خرداد با معاون اول رئیس‌جمهوری، مقرر شد کارگروه ویژه‌ای برای پیگیری بیمه هنرمندان صنایع‌دستی تشکیل شود.

وی گفت: در حال حاضر 295 رشته فعال صنایع‌دستی داریم و 75 درصد فعالان صنایع‌دستی را بانوان تشکیل می‌دهند.

معاون صنایع‌دستی کشور با بیان این که ایران سومین کشور تولیدکننده صنایع‌دستی از نظر تنوع به حساب می‌آید، افزود: این در حالی است که با ثبت 11 شهر و سه روستا، رتبه اول ثبت شهرها و روستاهای جهانی را داریم.

محمودیان گفت: یکی از رسالت‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ترویج و معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی در شهرها و روستاهای ثبت جهانی است تا زمینه آشنایی هرچه بیشتر گردشگران با این شهرها و روستاها فراهم شود.

معاون صنایع‌دستی کشور ادامه داد: صنایع‌دستی بیشتر جنبه تزیینی داشت و شاید نگاه‌ها به صنایع‌دستی در گذشته به‌عنوان یک کالای لوکس بود، اما در حال حاضر صنایع‌دستی کاربردی شده و در زندگی افراد حضور دارد.

وی گفت: خوشبختانه حجم صادرات صنایع‌دستی ایرانی نیز بسیار خوب است، به گونه‌ای که بر اساس آمار رسمی و گمرکی 273 میلیون دلار صادرات صنایع‌دستی داشتیم که با احتساب صادرات چمدانی پیشی‌بینی ما این است که 500 میلیون دلار صادرات صنایع دستی انجام شده است.

محمودیان گفت: سال 98 سال سختی برای هنرمندان صنایع‌دستی بود چرا که سال گذشته با سیل آغاز شد و با کرونا به پایان رسید، اما با توجه به تدابیری که انجام شده و برنامه ریزی‌ها، امید داریم در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان جهش تولید نام‌گذاری شده، شاهد رونق هرچه بیشتر صنایع‌دستی باشیم.

وی افزود: به‌منظور حمایت هرچه بیشتر از هنرمندان صنایع‌دستی، برنامه‌های بسیار خوبی برای آن‌ها تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071499

وب گردی

وب گردی