چمن انقلاب توسط استقلال ترمیم می شود / نفت مسجد سلیمان در فولاد آرنا بازی می کند / نورافکن در سپاهان می ماند

با بسته خبری اخبار فوتبال ایران با ما همراه باشید.

ایسکانیوز_ ایلیا تاری وردی؛ حجم اخبار فوتبال کشورمان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه‌مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال ایران، به شما این فرصت را بدهیم که در وقت خود صرفه جویی کنید.

ترمیم کردن چمن انقلاب در دستور کار استقلال

تمرین تیم فوتبال استقلال در روزهای ابتدایی در زمین مجموعه ورزشی انقلاب برگزار می شد اما به دلیل کیفیت بد چمن آن فرهاد مجیدی تصمیم گرفت تمرین این تیم را در چند روز اخیر به زمین شماره 2 آزادی منتقل کند. با توجه به اینکه استقلالی ها در ورزشگاه انقلاب امکانات بهتری در اختیار دارند و فرهاد مجیدی در این محل برای خود اتاق کار درسته کرده قرار است زمین چمن این مجموعه ترمیم شود تا آبی ها بتوانند در آن تمرین کنند. احمد سعادتمند از زمانی که هدایت مدیریت باشگاه استقلال را برعهده گرفته است با دو مجموعه انقلاب و آزادی به صورت انحصاری قرارداد امضا کرده تا آبی ها در طول فصل با مشکل زمین تمرین روبرو نشوند.

فولاد آرنا ورزشگاه خانگی نفت مسجد سلیمان می شود

گذشته جلسه ویژه ای شورای امنیت ورزش خوزستان با حضور مسئولانی از استانداری، اداره‌کل ورزش خوزستان، مدیرعاملان باشگاه‌های فولادخوزستان خوزستان، صنعت نفت و نفت مسجدسلیمان و تعدادی دیگر از مسئولان شهری به منظور برگزاری دیدارهای خانگی سه تیم لیگ برتری در استان خوزستان با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در محل استانداری خوزستان برگزار شد، حاضران در این جلسه تاکی کردند که تیم‌های خوزستانی در استان خود بتوانند از تیم‌های حریف میزبانی کنند.صمدیرعامل تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان در این جلسه از مشکلات مالی باشگاه یاد کرد و همچنین گفت که این باشگاه توانایی مالی کافی برای اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی را ندارد. سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد در این زمینه پیشنهاد جالبی را ارائه کرد. مدیرعامل فولاد اعلام آمادگی کرد که باشگاه فولاد ورزشگاه خود با تمام امکاناتش را در راستای اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی در اختیار تیم نفت قرار بدهد تا این تیم بتواند از امتیاز میزبانی خود به طور کامل بهره ببرد.

بازگشت اسکوچیچ در ابهام

با شروع تمرینات تیم های لیگ برتر و برگزاری مسابقات از چند روز دیگر اعضای کادرفنی تیم ملی نیز باید خود را به تهران برسانند تا بازی ها را زیر نظر بگیرند و برای اردوی شهریورماه تیم ملی آماده شوند. چندی قبل با صدور مجوز ستاد مبارزه با کرونا برای شروع تمرینات فوتبال مهدی خراطی رییس دپارتمان تیم های ملی فوتبال اعلام کرد که اسکوچیچ و اعضای کادرفنی اش پیش از شروع لیگ به ایران برمی‌گردند اما به نظر می‌رسد مشکلات پروازی مانع از این امر بشود. محدودیت های پروازی موجود بین کشورها سبب شده تا فدراسیون هنوز نتواند برای اسکوچیچ و دو دستیار خارجی‌اش بلیت برگشت به تهران تهیه کند و مشخص نیست آنها چه زمانی به ایران برگردند. در غیاب اسکوچیچ و دو دستیار خارجی اما کریم باقری و وحید هاشمیان که در ایران هستند امور تیم ملی را انجام می‌دهند اما بی تردید بازگشت سرمربی تیم ملی در اولویت خواهد بود و باید دید چه زمانی این اتفاق رخ می‌دهد.

نورافکن در سپاهان می ماند

امید نورافکن که بعد از جدایی از استقلال با تیم شارلوای بلژیک قرارداد بلندمدتی امضا کرد، مدتی است که به صورت قرضی در ترکیب سپاهان به میدان می رود. زردپوشان اصفهانی در حالی که لیگ بلژیک به پایان رسیده، این روزها مذاکرات خود را با شارلوا بر سر قطعی کردن انتقال نورافکن به سپاهان آغاز کردند. نیکفر با اینکه از اعلام آمادگی باشگاه بلژیکی برای ادامه حضور نورافکن در سپاهان خبر داده، اما هنوز درباره انتقال قطعی این بازیکن به صورت قاطعانه نظری نمی دهد. سرپرست باشگاه سپاهان در این باره گفت: در حال رایزنی با باشگاه شارلوای بلژیک هستیم و هر دو طرف اعلام آمادگی کرده اند که امید نورافکن در تیم سپاهان باشد. با توجه به شرایط فعلی قیمت ارز که قابل پیش بینی نیست، در مورد مبلغ قرارداد این بازیکن نمی توان صحبت کرد و ما در چارچوب بودجه باشگاه فولاد مبارکه سپاهان عمل می کنیم. اینکه آیا نورافکن همچنان قرضی در جمع سپاهانی ها خواهد ماند یا اینکه قراردادش قطعی می شود این مسائل بستگی به توافقات دو باشگاه فولاد مبارکه سپاهان و شارلوا دارد.

فرصتی طلایی برای تبریزی

مرتضی تبریزی به عنوان یکی از ستاره های فوتبال ایران فصل قبل با استقلال قرارداد امضا کرد اما شرایط برای او به نحوی پیش رفت که حالا به نیمکت ذخیره های این باشگاه تبعید شده است. تبریزی حتی در نقل و انتقالات تابستانی تا آستانه جدایی از استقلال هم پیش رفت اما تنها چند دقیقه دیر رسیدن به سازمان لیگ باعث شد فصل نقل و انتقالات تمام شود و این بازیکن نتواند نامه فسخ خود را از استقلال بگیرد. اما تبریزی ممکن است تحت تاثیر ناآماده بودن شیخ دیاباته بتواند در شروع بازی ها شرایط جدیدی را تجربه کند، مهاجم اهل مالی استقلال به دلیل ناآماده بودن فعلا شرایط بازی برای استقلال را ندارد و به همین دلیل تبریزی می تواند با کنار زدن ارسلان مطهری یا مهدی قائدی خود را به ترکیب اصلی برساند و شرایط را تغییر بدهد.

بازگشت بشار رسن به ایران

هافبک عراقی تیم پرسپولیس پس از ۱۷ روز تاخیر که به دلیل بسته بودن خطوط هوایی بود، سرانجام به صورت زمینی وارد ایلام شد تا با پرواز ایلام - تهران خود را به تمرین پرسپولیس برساند. قرار است وی تست کرونای خود را پشت سر بگذارد و سپس در تمرینات پرسپولیس حضور پیدا کند. او در گفتگویی که اخیرا منتشر شده، اعلام کرده که با چند باشگاه قطری مذاکره داشته و لیگ ستارگان را برای پیشرفت خود مناسب می‌داند اما مدیربرنامه وی معتقد است که در صورت خوش قوای باشگاه پرسپولیس، وی قراردادش را تمدید می‌کند. نکته مهم درباره بشار رسن این است که باشگاه پرسپولیس تأکید کرده که به محض رسیدن او به تهران، بخشی از قراردادش را پرداخت می‌کند و مابقی نیز در هفته آینده انجام می‌شود تا دریافتی او به ۷۰ درصد برسد. وی از ابتدای فصل تاکنون کمتر از ده درصد از قراردادش را گرفته است. قرارداد هافبک شماره پنج با پرسپولیس در پایان فصل به پایان می‌رسد و او فرصت حضور در تیم دیگر را دارد.

تیم های جدید استقلال کدامند؟

احمد سعادتمند مدیرعامل جدید آبی‌های پایتخت در ادامه برنامه ریزی‌های خود برای این باشگاه به دنبال آن است تا بتواند گستره فعالیت‌های این باشگاه را توسعه دهد. مدیرعامل استقلال توافقاتی را با باشگاه ستارگان ورامین داشته است و قرار است تا در فصل آتی لیگ برتر فوتسال آقایان و بانوان، تیمی با نام "استقلال تهران" روانه مسابقات شود تا غیبت چندین ساله استقلال در لیگ برتر فوتسال به پایان برسد و از آن‌سو، نخستین تجربه بانوان آبی‌پوش فوتسالیست رقم بخورد. دیگر سهمیه که سعادتمند درصدد آن است، سهمیه شرکت در لیگ برتر فوتبال بانوان است که با چند تیم از جمله زاگرس شیراز مدیرعامل آبی‌ها مذاکراتی را انجام داده است و احتمالا ظرف روزهای آینده، این توافق نیز به انجام خواهد رسید تا در لیگ برتر فوتبال بانوان هم استقلال دارای تیم شود و تعداد تیم‌های فعال این باشگاه در دو رشته فوتبال و فوتسال در سطح لیگ برتر بزرگسالان، به عدد چهار برسد. / ورزش ۳

فرشید باقری آماده بازگشت

فرشید باقری یکی از بدشانس ترین بازیکنان در فصل جاری بوده است. بازیکنی که هفته های زیادی را به دلیل مصدومیت های ریز و درشت از دست داده است و مجبور شد در کلینیک امین نوروزی به فیزیوتراپی بپردازد. با این حال باقری هم اکنون کاملا سرحال و آماده است تا بتواند با شروع بازی ها به ترکیب استقلال اضافه شود و درخشش فصل گذشته خود را تکرار کند. البته فرشید باقری برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی استقلال با بازیکنانی مثل علی کریمی و مسعود ریگی باید رقابت کند و طبیعی است که کنار زدن آنها هرگز کار ساده ای نخواهد بود.

کد خبر: 1071518

وب گردی

وب گردی