دیدار اعضای هیأت رئیسه جدید شورای عالی استان‌ها با خانواده شهید اندرزگو

اعضای هیأت رئیسه جدید شورای عالی استان‌ها در آغاز به کار فعالیت خود به دیدار خانواده شهید اندرزگو رفتند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، هیأت رئیسه جدید شورای عالی استان‌ها در آستانه سی و دومین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها به دیدار خانواده شهید اندرزگو رفتند تا برای آغاز فعالیت رسمی خود با شهدا تجدید بیعت کنند.

علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان ها در این دیدار ضمن آرزوی سلامتی برای همسر شهید اندرزگو، گفت: مقام و جایگاه خانواده شهدا در نظام جمهوری اسلامی ایران آنقدر رفیع است که قابل توصیف نیست و تنها درخواستی که از شما داریم این است که برای ما دعا کنید.

همسر شهید اندرزگو نیز در این دیدار ضمن تشکر از حضور هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها برای آنها آرزوی توفیق کرده و با بیان خاطراتی از شهید اندرزگو، گفت: هیچ کسی کارهای شهید اندرزگو را ندید و تنها خدا شاهد کارهای او بود. این شهید بزرگوار تنها برای رضای خدا کار می‌کرد و به همین دلیل هم برایش مهم نبود تا دیگران کارهای او را ببینند یا اقدامات وی ثبت و ضبط شود.

وی با تأکید بر اهمیت خالص بودن نیت انسان در کارها به اعضای هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها توصیه کرد: همیشه برای رضای خدا کار کنید و از لغزیدن پای خود بترسید. امیدوارم در راه خود موفق باشید و خدا همراهتان باشد.

شهید سید علی اندرزگو (١٣١٨-١٣٥٧) از مبارزان مخالف حکومت پهلوی در خلال سال‌های ۱۳۴۲–۱۳۵۷ و عضو هیأت‌های موتلفه اسلامی بود که با گروه‌های مختلفی ارتباط داشت. وی از پرکارترین فعالان ضدرژیم شناخته می‌شود.

در ۲ شهریور ۱۳۵۷ زمانی که اندرزگو راهی خانه یکی از دوستانش بود، از سوی مأموران ساواک که از قبل آن منطقه را تحت نظر داشتند، مورد اصابت گلوله قرار گرفت. او زمانی که متوجه شد نمی‌تواند از مهلکه بگریزد، سعی کرد تعدادی از اسنادی را که همراه داشت با بلعیدن و آغشته کردن به‌خون از بین ببرد. مامورها پس از آن‌که مطمئن شدند اندرزگو مواد منفجره همراه خودش ندارد به او نزدیک شدند و او را روی برانکارد گذاشتند اما او با تکانی بدنش را به داخل جوی آب انداخت و درگذشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071545

وب گردی

وب گردی