سیاست جدید رژیم صهیونیستی برای خارج کردن نمازگزاران از مسجدالاقصی

مقامات فلسطینی درباره سیاست جدید رژیم صهیونیستی برای تخلیه مسجد الاقصی از نمازگزاران و خادمان آن هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، مقامات فلسطینی و مراجع دینی قدس و همچنین خادمان مسجد الاقصی درباره اقدام رژیم اشغالگر صهیونیستی در اجرای سیاست تخلیه نظام‌مند نمازگزاران از مسجد الاقصی همزمان با یورش‌های روزمره شهرک نشینان به صحن‌های این مسجد هشدار دادند.

یک مقام بلندپایه اداره اوقاف اسلامی قدس در گفت‌وگو با پایگاه خبری «العربی الجدید» گفت: «سیاست جدیدی که رژیم اشغالگر اخیرا علیه حضور نمازگزاران و خدام مسجد به کار گفته یک اتفاق خطرناک و بی سابقه محسوب می‌شود، زیرا به شکلی نظام‌مند همه کسانی را که در صحن‌های مسجد حضور دارند اعم از خادمان، مسئولین و خبرنگاران را هدف می‌گیرد».

او افزود: «طی روزهای گذشته قریب به ۱۰ نفر شامل این سیاست رژیم صهیونیستی شدند که شیخ عکرمه صبری رئیس کمیته عالی اسلامی در قدس و عکاسان و خبرنگارانی نظیر سندس عویس و رائده سعید از جمله آنها هستند».

این منبع گفت: «شماری از خادمان و نگهبانان مسجد الاقصی و فعالانی از گروه‌های مختلف از جمله ناصر قوس از رهبران فتح که رئیس باشگاه اسیر فلسطین در قدس است هم از جمله کسانی هستند که توسط رژیم صهیونیستی از حضور در مسجد الاقصی منع شدند».

وی افزود: «پلیس رژیم صهیونیستی به منظور ممانعت از حضور نمازگزاران مسلمان در حین هجوم شهرک نشینان صهیونیست به صحن‌های مسجد الاقصی تهدید به بازداشت آنها کرده است و به کودکان هم هشدار داده در حین ورود شهرک نشینان در صحن قبه الصخره بازی نکنند».

این منبع گفت:« نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین خبرنگاران و عکاسان را از هر گونه تصویربرداری در حین یورش شهرک نشینان به مسجد الاقصی منع کرده است».

او گفت: «رژیم اشغالگر درصدد اجرای سیاست تخلیه مسجد الاقصی از نمازگزاران است و می‌خواهد از طریق سیاست اخراج و احضار اهالی الاقصی و بازداشت آنها واقعیت جدیدی را تحمیل کند، یعنی به شکلی نظام مند منطقه شرق مسجد الاقصی و پیرامون مصلای باب الرحمه را هدف بگیرد».

شیخ عکرمه صبری درباره این سیاست جدید رژیم صهیونیستی هشدار داده و گفته است که رژیم اشغالگر درصدد اجرای طرح تسلط بر منطقه شرق مسجد الاقصی یعنی مصلای باب الرحمه است.

صبری در گفت‌وگو با العربی الجدید گفت: «ما از همه می‌خواهیم با این تصمیم رژیم اشغالگر مقابله کنند، زیرا واقعیت جدیدی را در مسجد لاقصی تحمیل می‌کند چه به دلیل حضور گسترده پلیس رژیم صهیونیستی در داخل مسجد الاقصی و چه اجازه‌ای که به شهرک نشینان برای کنترل آنجا داده شده است».

انتهای پیام/.

کد خبر: 1071549

وب گردی

وب گردی