پیاده‌سازی طرح امین اولویت برنامه‌های سازمان سما است

رئیس شورای نظارت و هماهنگی سازمان سما در استان مرکزی گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع و پیاده‌سازی طرح امین(استفاده از روحانیون در مدارس) در دستور کار سازمان سما استان مرکزی قرار دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، جلسه شورای نظارت و هماهنگی سازمان سما در استان مرکزی برگزار شد.

در این جلسه حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی، عباس کریمی دبیر شورای نظارت و هماهنگی سازمان سما درستان مرکزی، سید میثم ابراهیمی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی (سما) دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه، روح اله رنجبر معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی (سما) دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین، حسن مظاهری رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی، حمیدرضا جدیدی سرپرست امور اداری مرکز سما واحد اراک، علی یاری کارشناس امور مدارس سما و مدیر امور عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات در سالن جلسات حوزه ریاست واحد اراک حضور داشتند.


در این جلسه کلانتری علاوه بر خیر مقدم به مدعوین حاضر درجلسه و قدردانی از مساعدت‌های مجموعه آموزش و پرورش استان مرکزی با مدارس سما از معاونان سمای استان خواست توجه بیشتر به وضعیت فرهنگی مدارس و آموزشکده‌های سما، کنترل کیفیت آموزشی و پژوهشی مدارس، اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع و پیاده‌سازی طرح امین(استفاده از روحانیون در مدارس) را در دستور کار خود قرار دهند.
رئیس شورای نظارت و هماهنگی سازمان سما در استان مرکزی با بیان اینکه مدارس سما به عنوان یک برند موفق آموزشی در سطح استان مرکزی مطرح است، گفت: پیگیری هوشمندسازی تمام مدارس، استفاده از پتانسیل اولیا و مشارکت آنها در برنامه‌ها، استفاده از خیرین در امور مختلف مدارس برگزاری مسابقات مهارتی و قرآنی،پیگیری تاسیس مدارس تخصصی و مهارتی،ایجاد فضای کسب و کار و ایجاد شرکت های دانش بنیان در مدارس باید در الویت های برنامه های سما استان باشد.

وی افزود: تشویق و سوق دادن دانش آموزان جهت شرکت در جشنواره‌های خوارزمی و دانش آموزی، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت در سما، توسعه آموزش‌های مجازی و برنامه محور کردن مدارس نیز در اولویت امور است که همه موارد باید در برنامه توسعه پنج ساله دانشگاه و معاونت سما مد نظر قرار گیرد.

در ادامه کریمی دبیر شورای نظارت و هماهنگی سازمان سما در استان مرکزی نیز ضمن قدردانی از مساعدت‌ها و تدابیر ریاست شورای نظارت و هماهنگی سما در استان مرکزی و همکاری مسئولان آموزش و پرورش، عنوان کرد: مدارس سما در ایام شیوع ویروس کرونا با تدابیر و برنامه‌های تدوین شده و با استفاده از زیر ساخت‌های اینترنتی مناسب و اختصاصی مدارس سما مانند قبل توانست به همه تعهدات خود در قبال دانش آموزان، دانشجویان و کارکنان عمل نماید و امور آموزشی، فرهنگی برابر مقررات و با رعایت پروتکل های لازم با تمام توان در مجموعه سمای استان مرکزی در جریان است.

وی همچنین به آمادگی این مرکز برای اجرای برنامه‌های مناسب اوقات فراغت برای دانش آموزان استان مرکزی و همکاری با ادارات آموزش و پرورش در این زمینه و سایر زمینه‌ها تأکید کرد.

حسن مظاهری رئیس اداره مشارکت های مردمی و مدارس غیردولتی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز ضمن مثبت ارزیابی نمودن فعالیت مدارس سما در سطح شهر اراک و استان مرکزی به بیان برنامه‌های آموزش و پرورش در سطح استان پرداخت و ضمن اشاره به قوانین و ضوابط موجود برای مسائل مطرح شده، گفت: اداره مشارکت‌ها و مجموعه آموزش و پرورش برای رسیدگی به درخواست‌های مدارس سما برابر مقررات و قوانین در حداقل زمان ممکن آمادگی لازم را دارد.
گفتنی است در ادامه سایر موارد دستور جلسه بررسی و تصمیمات لازم در این زمینه به تصویب اعضا رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071564

وب گردی

وب گردی