انجام آزمایش واکسن کرونا روی انسان دو ماه زودتر

شرکت آمریکایی و چندملیتی فعال در زمینه ارائه تجهیزات پزشکی، داروسازی «جانسون و جانسون» ( Johnson & Johnson) که دو ماه گذشته اعلام کرده بود قصد دارد آزمایش واکسن ویروس کرونا بر روی انسان را ماه سپتامبر آغاز کند، اکنون اظهار کرده آزمایش این واکسن بر روی انسان‌ها را دو ماه زودتر و از نیمه دوم ماه ژوئیه (ماه آینده میلادی) آغاز خواهد کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شرکت جانسون و جانسون گفته است که از ماه ژانویه با همکاری اداره تحقیقات و توسعه زیست پزشکی (BARDA) بر روی توسعه این واکسن کار کرده است.

"الکس گورسکی" (Alex Gorsky )، رئیس شرکت جانسون و جانسون در بیانیه‌ای گفت: جهان با یک بحران اضطراری در بهداشت عمومی روبرو است و ما متعهد به انجام وظیفه خود هستیم تا بتوانیم واکسن بیماری کووید-۱۹ را در سرتاسر جهان در دسترس عموم قرار دهیم.

ماه مارس سال جاری این شرکت با دولت آمریکا قراردادی امضا کرد تا بیش از یک میلیارد دوز از واکسن خود را تا سال ۲۰۲۱ ایجاد کند و این در حالی بود که این شرکت هنوز واکسن خود را آزمایش نکرده بود.

در حال حاضر هیچ درمان و یا واکسن تأیید شده‌ای از سوی سازمان غذا و دارو (آمریکا) برای ویروس کرونا وجود ندارد. تولید هر چه سریعتر این واکسن ضروری است؛ چراکه تاکنون بیش از ۷.۲ میلیون نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و بیش از ۴۱۲ هزار نفر نیز از این تعداد جان خود را از دست داده‌اند.

این شرکت در ابتدا اعلام کرده بود که قصد دارد آزمایش واکسن کرونا ویروس خود بر روی انسان‌ها را از ماه سپتامبر آغاز کند، در حالی‌که روز گذشته اعلام کرد انجام این آزمایش دو ماه زودتر و از واسط ماه ژوئیه سال جاری انجام خواهد شد.

به گفته مقامات این شرکت دلیل زودتر انجام دادن این آزمایش پیشرفتی است که آنها در داده‌های پیش‌بالینی مشاهده کرده‌اند. آزمایش بالینی واکسن مذکور در نیمه دوم ماه ژوئیه آغاز خواهد شد و ۱۰۴۵ داوطلب سالم در سنین ۱۸ تا ۵۵ سال و در افراد ۶۵ سال و بالاتر واکسن را دریافت خواهند کرد.

منبع:ایسنا

لنتهای پیام/

کد خبر: 1071568

وب گردی

وب گردی