بسیج دانشجویی در  دیدار  دانشجویان با رئیس صدا و سیما  حاضر نخواهد شد

بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما از عملکرد و مدیریت رئیس دانشگاه این سازمان دردیدار با دانشجویان گلایه کرد و اعلام کرد در دیدار دانشجویان با رئیس این سازمان حاضر نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما در نامه‌ای خطاب به علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما به عملکرد و مدیریت شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما در دیدار دانشجویان این دانشگاه با وی اعتراض کرد.


در بخش ابتدایی این نامه آمده است: نظر به برگزاری دیدار دانشجویی جنابعالی با دانشجویان دانشگاه صدا وسیما، بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما که بزرگترین، تاثیرگذارترین و قدیمی ترین تشکل دانشجویی دانشگاه بوده و همواره نقش موثر و جریان سازی از فعالیت فرهنگی_دانشجویی را به عهد داشته است؛ غایب این جلسه است.

دانشجویان بسیجی دانشگاه صدا و سیما بیان کردند: این مجموعه دانشجویی در کنار فعالیت‌های محوله خود در حوزه و پایگاه های متعدد آن، با تاسیس هیئت رسانه (هیئت دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه)، ستاد اربعین دانشجویان، قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی(ع)، دفتر بین‌الملل و جهان اسلام، مرکز پژوهش و اعتلا سازمان صدا و سیما، مرکز تعلیم و تربیت در مناسبت‌های مختلف و موضوعات گوناگون به فعالیت مذهبی، فرهنگی، علمی، تربیتی،سیاسی، اجتماعی، رسانه‌ای، جهادی پرداخته است و همیشه خود را بازوی رسانه ملی و هیئت رئیسه دانشگاه برای نیل به اهداف بلند انقلاب اسلامی در صدا و سیما میدانسته و خواهد دانست.

در بخش دیگری از این نامه بیان شده است: بسیج دانشجویی با توجه به دستور مطالبه‌گری، مسئله محوری و نقش آفرینی جنبش دانشجویی توسط امام خامنه‌ای(مدظله العالی) همواره به عنوان منتقد سازنده و مطالبه‌گر دلسوز بخشی از فعالیت های دانشگاه مطرح شده است و چشم بینای انقلاب اسلامی بوده و خواهد بود.

در نامه خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما آمده است: مسائلی هم چون بی‌توجهی به علوم انسانی و رسانه اسلامی، جذب غیر شفاف برخی افراد در کسوت هیئت علمی و به عنوان استاد، تمرکز بر آموزش علوم غربی به جای تربیت اسلامی، تزریق روحیه کارمندی به دانشجویان مطالبه‌گر، بستن فضای نقد دانشجویی با استفاده از ابزار کمیته انضباطی، امتیاز بندی در دانشگاه محل بحث است که شرح و بحث طولانی دارد و باید همگی ما با چنگ زدن به حبل الله، بدون قبیله گرایی و تعصب در حلقه‌های علمی و هیئت‌های اندیشه‌ورز به بررسی و اصلاح آنان بپردازیم.

دانشجویان در نامه به علی هسگری اعلام کردند: لازم به ذکر است در دیدار دانشجویی با جنابعالی متاسفانه فقط اینجانب به عنوان مسئول بسیج دانشجویی به جلسه دعوت شده ام و آن هم در ساعات پایانی روز قبل مراسم و سهمیه ای به خود بسیج دانشجویی و تشکل های نیمه مستقل وابسته به بسیج داده نشد و در خصوص این نشست هیچ اطلاع رسانی دقیقی صورت نگرفت و با یک روش امنیتی و غیرعلنی این کار پیش برده شد.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: در ایام کرونا بسیاری از دانشجویان منتقد، دغدغه مند و دلسوز در شهرستان هستند و دلیل دعوت دقیقه آخری برخی از فعالین دانشجویی که زبان منتقدی دارند، نشان از احتمال مهندسی شدن دعوت ها جهت کمرنگ شدن سخنان انتقادی به نحوه مدیریت اسفندیاری ریاست دانشگاه است. این را جنابعالی مطلع باشید که سخنان دانشجویان عزیز حاضر در نشست فردا،سخنان همه دانشجویان مخصوصا همه منتقدان نیست و فرآیند انتخاب این دانشجویان شفاف نمی باشد. قصد نگارش نامه به جنابعالی را نداشتیم و بارها محترمانه از ریاست دانشگاه تقاضای خود را مطرح کردیم؛ اما پاسخ مناسبی هم چون گذشته نگرفتیم.

در این نامه تاکید شده است: البته لازم به ذکر است خود شما با توجه به اینکه از اعضای هیئت علمی دانشگاه و عضوی از خانواده دانشگاه صدا و سیما هستید، بهتر از هر شخصی به انتقادها و اشکالات دانشگاه واقف بوده و بسیاری از مسائل توسط استادان دلسوز و انقلابی دانشگاه به شما منتقل شده است.

در بخش پایانی این نامه آمده است: با تقدیر از زحمات و همت جنابعالی برای برگزاری این نشست ویژه و مهم، از حضورتان به علت عدم حضور به خاطر تضعیف بسیج و دانشجویان انقلابی توسط مسئولان امر در این جلسه عذرخواهی می کنیم و خواهشمندیم دستور فرمایید جلسه ای با حضور جمعی از دانشجویان، ادوار منتقد و تاثیرگذار در بدنه دانشجویی و سازمان تشکیل شود تا سخنان دلسوزانه و راه کارهای علمی و نخبگانی برای اصلاح دانشگاه و سازمان رسانه انقلاب اسلامی به سمع جنابعالی به عنوان فرمانده قرارگاه مقدم فعال جنگ نرم انقلاب اسلامی برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071578

وب گردی

وب گردی