دانشگاه آزاد الگوی تدریس آشنایی با دفاع مقدس است

مدیر امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: دانشگاه‌های کشور باید دانشگاه آزاد اسلامی را در هتمام، ارائه و برگزاری درس آشنایی با دفاع مقدس، الگوی خود قرار بدهند. 

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حبیب آخوندی مدیر امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اقدام ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی در راستای حفظ آثار و نشر ارزشهای هشت سال دفاع مقدس با ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس و پیشرو بودن این دانشگاه در حرکت‌های جهادی و انقلابی، از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک الگوی مناسب برای همه دانشگاه های کشور به منظور تقویت و استمرار فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت یاد کرد.
وی با اشاره به اهمیت و ضرورت آشنایی نسل جوان دانشگاهی با رشادت‌ها و حماسه‌های بی نظیر رزمندگان در طول دوران دفاع مقدس، از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان تنها دانشگاه و مرجع دانشجویان در حوزه دفاع مقدس در بین مراکز آموزش عالی کشور یاد کرد.

آخوندی ادامه داد: جوانان دانشگاهی کشور می‌توانند با این امکان و بستری که در دانشگاه آزاد اسلامی برای مطالعه و فهم دقیق وقایع و آثار ارزشمند دوران دفاع مقدس ایجاد شده، سیر مطالعات علمی و پژوهشی خود را در زمینه تاریخ و وقایع دوران طلایی هشت سال خودباوری، ایمان، مقاومت، شهادت و ایثار و پیروزی را که با عنایات الهی و با عزم و اراده جوانان مومن و انقلابی در سایه ولایت مطلقه فقیه، به منصه ظهور نشست، آشنا و تداوم بخش این راه پر افتخار باشند.
مدیر امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در ارائه گزارش برگزاری کلاس‌های دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: هماهنگی و تعاملات بسیار خوبی با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان صورت گرفته و پیشنهاد ایجاد کتابخانه تخصصی در حوزه دفاع مقدس و برپایی موزه آثار نوشتاری در حوزه اندیشه ورزی شهدای گرانقدر این دوران پر افتخار به این بنیاد داده شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با حضور ۳۷ نفر از اساتید رزمنده جانباز و ایثارگر، تعداد ۷۱ کلاس درس آشنایی با دفاع مقدس بصورت مرتب تشکیل و در نیمسال جاری، ۲۵۰۰ نفر دانشجو را تحت پوشش خود قرار داده است.

آخوندی در پایان خاطر نشان کرد: تلاش بی وقفه مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی و نگاه انقلابی مسئولین این دانشگاه، ستودنی است چراکه ایجاد این فرصت کم نظیر علمی و پژوهشی برای دانشگاهیان و نسل جوان جامعه بسیار با اهمیت بوده و مطالعه و بررسی زوایای مختلف این دوران پر افتخار، می تواند منجر به خودباوری، اشاعه فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت در بین جوانان دانشگاهی گردد و آثار آن را ماندگارتر نماید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071585

وب گردی

وب گردی