مرحله چهارم طرح  سفیران گام دوم انقلاب برگزار می‌شود

دبیر اجرایی مرحله چهارم طرح جامع مطالعاتی سفیران گام دوم انقلاب از برگزاری این طرح خبر داد.

متین سفیری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از برگزاری مرحله چهارم طرح جامع مطالعاتی سفیران گام دوم انقلاب اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خبر داد و گفت: این طرح با محوریت حقوق بین‌الملل، ۲۵ خرداد آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه با تاکید و سفارش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به دانشجویان بر افزایش کارهای عملی و مطالعاتی در حوزه بین الملل طی سالیان گذشته مخصوصا در دیدار ماه رمضان امسال و سال پیش، طرح جامع مطالعاتی «سفیران گام دوم انقلاب» به همت واحد بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور جهت عمل به فرمایش ایشان تهیه شد.

دبیر اجرایی مرحله چهارم طرح جامع مطالعاتی سفیران گام دوم انقلاب بیان کرد: تاکنون سه مرحله آشنایی با کشور‌های حوزه مقاومت، فن دیپلماسی و آداب کنسولی و دیپلماسی اسلامی برگزار شده است و نفرات برتر شناسایی و معرفی شده‌اند.

سفیری ادامه داد: دانشجویان در مرحله چهارم دانشجویان با بعد دیگری از حوزه بین‌الملل یعنی «حقوق بین الملل» آشنا خواهند شد. از آنجا که هر اقدامی در حوزه بین الملل یک وجه حقوقی نیز دارد ، آشنایی دانشجویان با این رشته حتی به میزان اندک هم می‌تواند کمک شایانی به درک آنها از فضا و جو حاکم بر روابط بین‌الملل کند.

این فعال دانشجویی درباره اهداف مرحله چهارم طرح جامع مطالعاتی سفیران گام دوم انقلاب عنوان کرد: دانشجویان به منظور آشنایی دانشجویان با حقوق بین الملل پنج جزوه حقوق بین الملل و مبانی آن، تعریف دولت و مشخصات آن، دریاهای سرزمینی از منظر حقوق بین‌الملل
دریاهای آزاد از منظر حقوق بین‌الملل و قلمرو هوایی از منظر حقوق بین‌الملل این طرح را می‌گذرانند.

وی اضافه کرد: جزوات نام برده شده به همت واحد بین الملل جامعه اسلامی دانشجویان کشور تهیه و تدوین شده است که دانشجویان با مطالعه این جزوات میتوانند درک بهتری از وقایعی نظیر توقیف نفتکش کشورمان در تنگه جبل الطارق توسط بریتانیا یا همچنین ترور شهید سپهبد سلیمانی توسط ارتش تروریست آمریکا داشته باشند.

سفیری در پایان خاطر نشان کرد: دانشجویان پس از مهلتی که برای مطالعه جزوات به آنها داده خواهد شد میتوانند در آزمون مربوط به این مرحله شرکت نمایند و میزان مطالعات خود را محک بزنند. پس از برگزاری آزمون نفرات برتر معرفی و از آنها تقدیر به‌عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071591

وب گردی

وب گردی