کمبود 12 هزار نیرو در آموزش ‌و پرورش استثنائی وجود دارد

رئیس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی از کمبود 12 هزار نیرو در این سازمان خبر داد و گفت: با توجه به تخصصی بودن این نیروها نسبت به آموزش‌ و پرورش عادی و پایین بودن تراکم استاندارد کلاسی، تأمین این میزان نیرو بسیار مشکل است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی در نشست مشترک با معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش که در راستای بررسی مشکلات دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تشکیل شد، اظهار کرد: این سازمان تخصصی‌ترین بخش وزارت آموزش و پرورش است زیرا در کنار آموزش‌ و پرورش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، بحث توانبخشی این دانش‌آموزان را نیز پیگیری می‌کند.

وی از کمبود 12 هزار نیرو در آموزش‌ و پرورش استثنایی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به تخصصی بودن این نیروها نسبت به آموزش‌ و پرورش عادی و پایین بودن تراکم استاندارد کلاسی، تأمین این میزان نیرو بسیار مشکل است.

حسینی با بیان راهکارهای جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی، گفت: اختصاص سهمیه ویژه در آزمون استخدامی، استفاده از 500 نیروی طرحی متخصص توانبخشی، استفاده از سرباز معلم، معلم تمام‌وقت و حق‌التدریس، نیروهای خرید خدمات و استمرار خدمت بازنشستگان از جمله راه‌های جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی است.

وی بر احیای امتیازات قانونی نیروهای آموزش‌ و پرورش استثنایی تأکید و عنوان کرد: افزایش امتیاز حق شغل و شاغل کارکنان، سنوات ارفاقی مشترکین صندوق تأمین اجتماعی، پرداخت مطالبات ناشی از اعمال ضریب 1.2 کارکنان آموزش ‌و پرورش استثنایی از جمله موارد قانونی است که نیازمند پیگیری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071600

وب گردی

وب گردی