یادداشت روز؛ هابیل و قابیل فوتبال ایران

اختلافات به وجود آمده بین مهدی دادرس و علیرضا صالحی هر لحظه پررنگتر از قبل می‌شود و مشخص نیست چه پایانی را انتظار می‌کشد.

ایسکانیوز - حسن صانعی پور/ خبر اختلاف مهدی دادرس با علیرضا صالحی، ازآن دست خبرهایی است که باید تامل بیشتری در آن کرد. دادرس که سابقه طولانی در مدیریت ورزش دارد، در مورد این قضایا گفته است؛ "مساله ما مثل هابیل و قابیل است؛ به هر حال من سال ها در فوتبال حضور دارم و طبیعی است خبرنگاران و اهالی فوتبال مرا بشناسند و بیشتر توجه شان روی من باشد و فکر می کنم همین موضوع به آقای صالحی فشار آورده است." گویا هابیل و قابیلِ بالاترین رکن قضایی فدراسیون فوتبال ایران، دغدغه ای خارج از فوتبال ایران داشته و نمایش قدرتی پنهان، در ارکان این کمیته به نظر می رسد.



داستان از آنجا شروع شده است که دادرس در واکنش به پیگیری سپاهانی ها در خصوص مسابقه نافرجام این تیم با پرسپولیس، و طرح شکایت در دادگاه CAS گفته است؛ این شکایت برای طلایی پوشان اصفهانی هزینه بَر بوده و آنان چنین شکایتی نخواهند کرد. عضو کمیته استیناف، سپاهانی ها را متهم به متشنج کردن جو فوتبال کرد. واین مساله به پیچیدگی اوضاع نیز منجر گردید. در این بین مهدی صالحی نیز جانب سپاهان را گرفته و نقش قابیل را در قضایا پر رنگتر کرده است.



کمیته استیناف که از ارکان قضایی فدراسیون فوتبال به شمار می رود و صلاحیت رسیدگی به کلیه آرا و تصمیات قابل تجدید نظر را دارا می باشد، نیازمند تجدید نظر در موجودیت خود شده است. باید گفت حضور هابیلیان و قابیلیان در فوتبال که انتهایی جز قربانی شدن این ورزش نخواهد داشت، موجودیت فوتبالی را تحت الشعاع قرار داده که معضلات فراوانی دارد.



اختلافات دادرس و صالحی که منجر به عدم دعوت وی در جلسات این کمیته شده و به زعم دادرس باعث غیر قانونی شدن این جلسات و به تبع آن تصمیات آن می شود، مجملی است که می شود حدیث مفصل از آن خواند. آیا حقوقدانانی که به قول عضو مغضوب خود خلاف قانون عمل می کنند، قادر خواهند بود به وظایف قانونی خود عمل نمایند؟.



پرونده دیدار سپاهان با پرسپولیس که خود حاصل عدم احترام به قوانین فوتبال کشور بوده، علاوه بر اینکه مسیرلیگ را تغییر داد، دادرس را که از چهره های شناخته شده ی فوتبال می باشد، به همراه شرایط فوتبال ایران و تصمیات کلان آن را مورد سوال قرار داده است. رزم شهرتی که یکی به داشتن آن نازیده و یکی در پی بدست آوردن آن است.!

کد خبر: 1071609

وب گردی

وب گردی