امتحانات مجازی، برخی دانشجویان روستانشین را دچار مشکل می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: برخی از دانشجویان ساکن مناطق روستانشین دسترسی به امکانات نرم‌افزاری و سخت افزاری ندارند؛ به همین دلیل برگزاری امتحانات به صورت مجازی، معضلات فراوانی برای آن‌ها ایجاد می‌کرد.

سید علی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، درباره آمادگی واحدهای این استان برای برگزاری حضوری امتحانات پایان ترم اظهار کرد: روز گذشته در جلسه ویدئو کنفرانس روسای استانی واحدها با دکتر طهرانچی، دستور العمل‌های جدیدی در حوزه برگزاری امتحانات به استان‌ها ابلاغ شد.

وی افزود: با توجه به مباحث مطرح شده در این جلسه، تغییراتی در نحوه برگزاری امتحانات استان گلستان اعمال خواهد شد که در طی برگزاری جلسه‌ای با شورای استان، این تغییرات و نکات مطرح شده از سوی دکتر طهرانچی، به اطلاع شورای آموزشی و روسای واحدها خواهد رسید.

طاهری ادامه داد: ما برنامه ریزی‌های لازم را برای برگزاری ۲هفته‌ای امتحانات کرده بودیم، اما با توجه به شرایط پیش آمده، تغییراتی در تقویم امتحانات دانشجویان رخ خواهد داد. خوشبختانه هیچ کدام از شهرستان‌های استان گلستان از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار ندارد؛ به همین دلیل تمامی امتحانات به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: برگزاری امتحانات به صورت حضوری به نفع واحدهای استان گلستان است؛ چرا که هنوز زیرساخت‌های مناسب برای برگزاری امتحانات مجازی در سطح استان فراهم نیست و نمی‌توانیم امتحانات را مستقل از واحد الکترونیک برگزار کنیم. از طی برخی از دانشجویان ساکن مناطق روستانشین دسترسی به امکانات نرم افزاری و سخت افزاری را ندارند؛ به همین دلیل برگزاری امتحانات به صورت مجازی، معضلات فراوانی را برای آن‌ها ایجاد می‌کرد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری کلاس‌های مجازی گفت: دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی استقبال کردند؛ به ویژه دانشجویان دکتری به دلیل این که اکثریت آن‌ها غیر بومی هستند، کلاس‌های مجازی بسیار برای آن‌ها مفید بود. اما بیش از ۵۰درصد دانشجویان کارشناسی و کاردانی، امکان حضور درکلاس‌های مجازی پیدا نکردند که به استادان ابلاغ کردیم مباحث درسی را از طریق پیام رسان‌های موجود در اختیار دانشجویان قرار دهند. این موضوع باعث شد حدود ۷۰ تا ۸۰درصد دانشجویان، مباحث درسی را در اختیار داشته باشند.

کد خبر: 1072034

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =